۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۰۰

واعظی:

رهاسازی بچه ماهیان گرم‌ آبی در استخرهای اردبیل آغاز شد

رهاسازی بچه ماهیان گرم‌ آبی در استخرهای اردبیل آغاز شد

اردبیل – مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: رها سازی بچه ماهیان گرم آبی در استخرها و حوضچه های پرورش ماهی اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میر آرمان واعظی بعد از ظهر شنبه در جلسه تشریح روند اجرایی این طرح گفت: فاز اول رها سازی در استخرهای کشاورزی مشگین شهر انجام شد.

وی افزود: در این طرح هشت هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در استخرهای کشاورزی و سدهای معیشتی شهرستان مشگین شهر آزاد شد.

به گفته مدیر کل شیلات استان با عنایت به قول مساعد مسئولان سازمان شیلات ایران مبنی بر تامین اعتبار لازم برای خرید و رهاسازی بچه ماهیان گرم آبی در منابع آبی استان فاز بعدی رهاسازی در دیگر شهر ها به زودی اجرا می شود.

واعظی استان اردبیل را در تولید آبزیان جزو استان های شاخص کشور خواند و افزود: در سال جاری توانستیم پنج هزار تن ماهی تولید کرده و رتبه سوم تولید ماهی در بین استان های غیر ساحلی را کسب کنیم.

وی از جمله برنامه های توسعه تولیدات را حمایت از توسعه استخرهای پرورش ماهی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم در سال آینده تولیدات را به هفت هزار تن افزایش دهیم.

مدیر کل شیلات استان تاکید دارد که اردبیل از نظر بهداشتی و بیماری جزو استان های سبز است و بازرسی و نظارت بر ۴۰۰ حوضچه پرورش ماهی آن به صورت مستمر تداوم دارد.

واعظی با اذعان به صادرات ۲۰۰ تن تولیدات شیلات در سال جاری اضافه کرد: با افزایش تولیدات در سال آینده برنامه ریزی برای توسعه صادرات را در نظر داریم.

کد خبر 2495330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha