۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴

در پارک ملی سالوک اسفراین روی داد/

کشف لاشه قوچ وحشی و فرار شکارچیان غیرمجاز

کشف لاشه قوچ وحشی و فرار شکارچیان غیرمجاز

اسفراین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: ماموران حفاظتی این اداره در پارک ملی سالوک این شهرستان لاشه یک قوچ وحشی را از شکارچیان غیرمجاز ضبط کردند اما شکارچیان فعلا متواری هستند.

حمید فخرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که روز شنبه، محیط بانان پارک ملی سالوک در شهرستان اسفراین خراسان شمالی موفق به کشف لاشه یک راس قوچ اوریال در منطقه سالوک شدند، اظهار داشت: مامورین اجرایی منطقه سالوک حین گشت و کنترل پارک ملی سالوک در داخل بوته ها دو دستگاه موتورسیکلت را مشاهده می کنند و پس از جستجو منطقه، در محل موتورسیکلت ها کمین می کنند.

وی اضافه کرد: ماموران کمین کرده حوالی غروب دو نفر متخلف را مشاهده می کنند که به سمت موتورسیکلت ها در حال حرکت هستند. پس از نزدیک شدن به محل محیط بانان به آنان دستور ایست می دهند ولی متخلفین لاشه و سایر وسایل خود را در محل رها کرده و متواری می شوند.

فخرانی با بیان اینکه از متخلفین دو دستگاه موتور سیکلت، لاشه یک راس قوچ اوریال و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد، افزود: با توجه به مشاهده متخلفین از سوی محیط بانان و کشف موتورسیکلت های آنان در حال بررسی و شناسایی متخلفین هستیم و به محض شناسایی، آنان را به مقامات قضایی جهت پیگیری تحویل می دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پارک ملی سالوک با مساحت هشت هزار و ۷۷۴ هکتار در جنوب خراسان شمالی و شمال غرب شهرستان اسفراین واقع شده و زیستگاه حیات وحش شاخصی چون آهو، قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، گرگ و ... است.

کد خبر 2495739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha