۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۵۲

رشیدیان:

هنر هفتم بهترین ابزار گسترش روح معنویت برای بشر است

هنر هفتم بهترین ابزار  گسترش روح معنویت برای بشر است

مشهد- استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه بیش از پیش بحران معنویت احساس می شود گفت: بشر همواره به دنبال آرامش برای این بحران بود و هنر هفتم می‌تواند بهترین ابزار گسترش روح معنویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در سالن اصغرزاده مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: پس از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر بهانه ای شده است که اهالی سینما را دور هم جمع کرده و دغدغه هایشان را به رشته تصویر در آورده است .

 وی ضمن بیان اینکه هنر برترین ابزار گسترش روح معنویت بر این عطش است، افزود: اگر چه صنعت سینما از غرب به کشور ما وارد شده است اما به واسطه تلفیق آن با فرهنگ دینی توانسته است از اخلاق و معنویت برخوردار شود که این تفاوت سینمای ما با سینمای تجاری غرب است.

 رشیدیان بیان کرد: سینما از تلاقی علم و هنر و صنعت شکل گرفته است و در کشور ما بعد چهارمی که همان اخلاق و معنویت است به آن افزوده شده است. هنر هفتم ظرفی است که می تواند این نیاز روحی را به کالبد جامعه و نسل جوان برساند.

 وی ابراز کرد: جشنواره فیلم فجر یادگار انقلاب اسلامی در عرصه هنراست و این مولود امروز به بالندگی رسیده است و به واسطه آن می توان فشارهای اقتصادی، اجتماعی و تحریم ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان به ایران را بی‌اثر کرد و روحیه شادابی را به میان ملت آورد.

 استاندار خراسان رضوی سینمای ایران را سینمایی پاک دانست و اضافه کرد: این استان پیشگام سینمای دینی در کشور است و خراسان قابلیت توسعه سینما را با ارتقای اقتصاد هنر دارد که می‌تواند هنر را با صنعت پیوند دهد.

 وی اذعان کرد: قبل از انقلاب سینما هنری در حال نزول بود اما خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی، مضامین آن روند رو به رشدی را طی کرده است در حالی که قبل از انقلاب اسلامی سینما رخوت نسل جوان و هرزگی را به دنبال داشت و پس از انقلاب اسلامی، انقلابی نیز در مضامین سینما به لحاظ معنوی پدید آمد .

رشیدیان تصریح کرد: باید با عزم ملی و مدیریت جهادی از توسعه فرهنگی در راستای توسعه اقتصادی، افزایش و تقویت تعاملات فرهنگی در حوزه منطقه ای و بین المللی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است لذا برنامه ریزی های لازم برای تامین زیر ساخت های صورت پذیرفته و باید از وجود هنرمندان در این راستا استفاده کنیم و تعاملاتمان را با کشورهای اسلامی را توسعه دهیم.

کد خبر 2496319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha