۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷

رونمايى پرتره تازه اى از امام خمينى(ره) در یک گالری

رونمايى پرتره تازه اى از امام خمينى(ره) در یک گالری

كيخسرو خروش، هنرمند نقاش و خوشنویس پس از ٣٠ سال آثارش را در يك نمايشكاه انفرادى به تماشا مى گذارد و پرتره تازه ای از امام خمینی (ره) را نیز رونمایی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  منتخبى از دوره هاى مختلف آثار کیخسرو خروش كه از چهره نگاران و نقاشان رئاليستى ايران است، روز جمعه یکم اسفندماه در گالرى شكوه به نمایش درمى آيد كه نمايى كلى  از روند كارى اين هنرمند پيشكسوت در سال هاى اخير محسوب مى شود.

پرتره هاى امام خمينى (ره) يكى از شاخص ترين آثار خروش است، اين هنرمند پيشكسوت در اين نمايشگاه پرتره اى تازه از امام خمینی (ره) را كه به تازگى خلق كرده ، رونمايى مى كند. علاوه بر اين بیش از ٣٠ اثر نقاشى وی شامل چند پرتره و طبيعت نیز  روى ديوار مى رود كه با تكنيك رنگ روغن و اكروليك ساخته شده است.

گفته مى شود نيمى از آثار اين نمايشگاه براى اولين بار به تماشا درمى آيد و قديمى ترين اثرى كه از این هنرمند نقاش ارائه مى شود، مربوط به سال ١٣٤٩ است.

کیخسرو خروش، زاده ۱۳۲۰ تهران است. وی نقاشی را نزد على محمد حیدریان يكى از مهم ترين شاگردان کمال‌الملک فرا گرفته اما براى ارتقاى دانش و هنرش در سال ١٣٤٠ در كنكور دانشكده هنرهاى زيبا دانشگاه تهران شركت كرد و با كسب رتبه اول پشت نيمكت دانشجويى با آیدین آغداشلو ، عباس کیارستمی و... همکلاس شد.

او پس از دانشگاه و گذران دوره سربازى براى اعتلاى هنرش راهى انگلستان و فرانسه شد و ماه‌ها هنر روز دنيا را از نزديك به تماشا نشست. كيخسرو خروش در كنار نقاشى به خوشنويسى نيز روى آورد و در اين هنر نيز به استادی رسید، آن سان كه در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی معرفی شد.

نمايشگاه آثار نقاشی كيخسرو خروش عصر جمعه یکم اسفند در گالرى شكوه واقع در فرمانيه، بلوار اندرزگو، کوچه سليمی شمالی ،کوچه اميرنوری، شماره. ١٩ افتتاح مى شود.

کد خبر 2496585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha