۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷

حجت الاسلام روحانی نیا خبر داد:

دوره آموزشی تخصصی مداحان خراسان شمالی برگزار می شود

دوره آموزشی تخصصی مداحان خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دوره آموزشی تخصصی مداحان و ذاکران استان هفتم اسفندماه امسال به همت نهاد تبلیغات اسلامی در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه مداحان و ذاکران استان خراسان شمالی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی افزود: دوره آموزشی مزبور هفتم اسفندماه امسال به مدت یک روز با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مداحان و ذاکران شهرستان های مختلف خراسان شمالی در بجنورد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این دوره با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه و مراسم های این مناسبت با هدف ارتقای سطح علمی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در مرکز استان برنامه ریزی شده و موضوعات اصلی آن نیز تحلیل زندگی حضرت زهرا(س) و منبع شناسی در سیره اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که دوره آموزشی تخصصی مداحان و ذاکران استان در محل سالن نصر سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی برگزار می شود، اضافه کرد: در این دوره محمدرضا سنگری، عضو هیأت علمی بنیاد دعبل خزاعی، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه مبانی ذکر شده را تدریس خواهد کرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی اظهار داشت: در برگزاری این دوره آموزشی کانون مداحان استان وابسته به نهاد تبلیغات اسلامی، بسیج مداحان و بنیاد دعبل خزائی همکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه استان حدود هزار و ۲۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) فعالیت می کنند که از این تعداد ۹۵۸ مداح با عضویت در کانون مداحان استان ساماندهی شده اند.

از تعداد ۹۵۸ مداح عضو کانون مداحان استان، ۶۲۷ مداح برادر و ۳۳۱ مداح خواهر هستند که ۷۷۶ نفر از آنها در مناطق شهری و ۱۹۲ نفر نیز در روستاهای استان فعالیت می کنند.

کد خبر 2499639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha