۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

رضایی :

هرنقطه از خوزستان موزه ای از دفاع مقدس است

هرنقطه از خوزستان موزه ای از دفاع مقدس است

اهواز - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهمترین حوادث دفاع مقدس در خطه خوزستان اتفاق افتادند و همین حوادث هر کدام به تنهایی موزه ای از آن دوران است.

به گزارش خبرگزاری مهر  محسن رضایی در مراسم کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که ظهر پنجشنبه در محدوده پارک شهروند اهواز برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش خوزستان در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: از خوزستان و رشادت های مردمان این سرزمین بود که ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تثبیت شد. خوزستان مشهد شهیدان ایران است و ازاین رو جای جای آن پاک و مقدس است و هرگوشه از آن می تواند موزه دفاع مقدس باشد.

وی ادامه داد: داستان مقاومت مردم در خرمشهر به تنهایی موزه بزرگی را می طلبد، همچنین مقاومت مردم در آبادان از نماز جمعه این شهر در ایام جنگ گرفته تا فداکاری وهمراهی مردم با رزمندگان و همچنین مقاومت و رشادت های مردم سوسنگرد و بستان، این ها مواردی است که موزه های بزرگ و پرباری از آن روزهای دفاع مقدس محسوب می شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هیچ استان و شهری در کشور نیست که شهیدی در استان ما نداشته باشد و از این حیث استان خوزستان برای همه مردم کشور، خصوصا خانواده شهدا و نسل حاضر در جنگ اهمیت بسزایی دارد از این رو ایجاد باغ موزه دفاع مقدس خوزستان کار بسیار پسندیده ای است که نبود آن از مدت ها پیش احساس می شد.

رضایی به لزوم حل  مسئله مهم این روزهای خوزستان یعنی ریزگردها اشاره کرد و گفت: مردم این سرزمین چه در زمان جنگ و چه بعد از آن  سختی های زیادی کشیدند و حق آنها نیست که الان به  این صورت در گیر مشکلاتی همچون ریزگردها شوند. از مسئولان مرتبط در این حوزه تقاضا می کنم هر چه سریعتر این مشکل را مرتفع کنند. احیای رودخانه کارون و حل معضل سد گتوند نیز از دیگر مسائلی است که خواسته مردم خوزستان و خصوصا جامعه کشاورزان است که امیدوارم هر چه زودتر صورت پذیرد.

کد خبر 2501114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha