۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

در کنسرت گروه آمریکایی «انیمیشن» عنوان شد:

حضور در ایران را فراموش نمی کنیم/ تبلیغ برای ایران در آمریکا

حضور در ایران را فراموش نمی کنیم/ تبلیغ برای ایران در آمریکا

گروه موسیقی «انیمیشن» از کشور آمریکا در آخرین روز از برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان علاقمندان و دوستداران موسیقی جاز بود.

به گزارش خبرنگار مهر، این گروه موسیقایی که شیوه خلق و ارائه آثارش بر پایه بکارگیری زیبایی‌شنایی فیلم و شور موسیقی است تا به امروز سه بار کاندیدای جایزه گرمی شده است.

این گروه یکی از نواندیش‌ترین و مبتکرترین گروه ها در جهان موسیقی معاصر است که طبق گفته نوازندگان آن چه در محیط های کوچک چه در کنار ارکسترهای سمفونیک، چه در دانشگاه ها و یا در جشنواره ها، صدا و بافت آثارشان باعث واکنش های مثبتی از سوی مخاطبان می شود. این گروه تکاملی از موسیقی جاز بر پایه های میراث موسیقی و زبان های آوایی مشترک جهانی است که گروه تلاش کرده با انرژی نوازندگان جوانش در قالب ارائه الگوهای مفهومی جهان و موسیقی فولکلور به صورت بداهه آثاری را بیافریند.

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا

باب بلدن، سرپرست این گروه موسیقایی در ابتدای این برنامه گفت: بسیار خوشحالیم که گروه «انیمیشن» در ایران حضور پیدا کرده است ما از وقتی که شنیدیم که به ایران برای برگزاری کنسرت می آییم، بسیار خوشحال شدیم و هم اکنون نیز با دنیایی از تجربیات روشن مقابل شما قرار گرفته ایم.

وی در حین اجرای بخش های مختلف این کنسرت به تماشاگران گفت: با حضور مخاطبان و دبیر جشنواره کلی عشق و شادمانی را در این کشور پیدا کردیم و مطمئن باشید اگر به آمریکا برگردیم، از ایران تعریف خواهیم کرد. البته باید بگویم که یکی از استادان برجسته دانشگاهی که از دوستان قدیمی من نیز هست دلیل اصلی آمدن ما به ایران بود که بسیار ما را برای حضور در ایران ترغیب کرد.

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا

سرپرست این گروه موسیقایی بعد از اجرای دو قطعه دیگر توسط گروه انیمیشن با اشاره به سفرهایی که طی روزهای گذشته به اصفهان و شیراز و چند شهر دیگر داشتند، توضیح داد: برای من حضور در این شهرها بسیار جالب و شگفت انگیز بود؛ چرا که این شهرهایی که ما به آنجا سفر کرده ایم، شهرهایی زیبا با مردمانی خوب است که اصلا برایشان مهم نبود که ما چه کسانی هستیم.

بلدن ادامه داد: در طول این سفرها با چند نوازنده و هنرمند جوان ایرانی آشنا شدم که با وجود اینکه سن پایینی داشتند ولی فوق العاده در حد و اندازه های بین المللی ساز می زدند. موسیقی، زبان مشترک ما است که من از طریق آن با انسان های زیادی در کشور شما آشنا شدم چراکه معتقدم موسیقی باعث می شود ما در تمام کشورهای مختلف دوستان زیادی را پیدا کنیم.

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا

وی در بخش دیگری از این کنسرت بعد از اجرای قطعاتی که برخی از آنها نامزد دریافت جایزه گرمی شده بودند، متذکر شد: مدتی پیش در اروپا بودم و برخی از دوستان متوجه شدند که ما قرار است به ایران بیاییم. خیلی ها به ما می گفتند که حضور شما در ایران میسر نیست و اصولا بهتر است که به این کشور سفر نکنید، اما خیلی ها هم به ما می گفتند که حتما به ایران سفر کنید و امروز باید بگویم که شما باعث به حقیقت پیوستن رویاهای من شدید.

این نوازنده ساکسیفون تصریح کرد: رویای من این است که در تمام دنیا با هم باشیم و در تمام وجود زندگی در کنار یکدیگر حضور داشته باشیم و مطمئن باشید که این حقیقت با اعتماد به یکدیگر اتفاق می‌افتد. من شما و مردم ایران را بی نهایت دوست دارم البته که باید بگویم هیچ خارجی را تا به امروز ندیده ام که از کباب ایرانی صحبت نکرده باشد.

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا

سرپرست این گروه موسیقایی با اشاره به حضور چند روزه خود در کشورمان گفت: بعضی وقت ها از هتل بیرون می آمدم و پیاده روی می کردم و برای من بسیار جالب بود که همه با من به عنوان یک شهروند عادی برخورد می کردند و با روی خوش پذیرای من بودند که این موضوع برای من بسیار جالب توجه است و امیدوارم بتوانم بار دیگر فرصت حضور در ایران را داشته باشم.

بلدن در بخش پایانی کنسرت ضمن معرفی دوباره اعضای گروه خود که با توانایی بالایی به اجرای برنامه پرداختند، خطاب به تماشاگران ایرانی گفت: موسیقی یکی از مهمترین دلایل برای ارتباط داشتن با یکدیگر است و من امیدوارم که این هنر بتواند بار دیگر کاری کند که ما همدیگر را دوباره ببینیم. ما علاقمندیم که بارها و بارها در ایران به اجرای برنامه بپردازیم و مطمئن باشید ما اجرای امروز را در اینترنت پخش می کنیم تا مردم تمام دنیا ببینند که ما در کجا به اجرای برنامه پرداختیم.

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا

سرپرست گروه «انیمیشن» در بخش پایانی صحبت های خود عنوان کرد: موسیقی جاز یکی از مهمترین موسیقی های رایج در بین مردم آمریکا است که دارای اهمیت بسیار فراوانی است و آرزوی من این است که بتوانیم در دنیایی که  حضور داریم همیشه با هم از طریق موسیقی که خلق می کنیم ارتباط داشته باشیم.

اجرای ۹ قطعه موسیقایی از آهنگسازان مختلف و باب بلدن برنامه کنسرت گروه موسیقی «انیمیشن» کشور آمریکا بود. باب بلدن فلوت آلتوی الکتریک، ساکسیفون سوپرانو، پت کلاگت و ترومپت الکتریک، رابرتو وراستقی کیبورد، مت یانگ درامز، جروم ولز باس الکتریک اعضا این گروه موسیقی را تشکیل می دادند.

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن ریاحی دبیر جشنواره موسیقی فجر، لوریس چکناوریان، تهمورس پورناظری، وارتان ساهاکیان، فریبرز لاچینی، فرزین پیروزپی، علی ترابی، گروه پالت، گروه دنگشو از میهمانان ویژه این کنسرت بودند.

کد خبر 2501328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha