۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۶

تابستان امسال/

دكتر زئوس پس از ۲۰ سال با كتابی گمشده به بازار نشر بازمی‌گردد

دكتر زئوس پس از ۲۰ سال با كتابی گمشده به بازار نشر بازمی‌گردد

«چه حيوانی بايد داشته باشم؟» عنوان كتابی از دكتر زئوس است كه بیش از بيست سال پيش گم شده بود اما قرار است تابستان امسال به بازار بیاید.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از وال استريت ژورنال، به نظر مي رسد تابستان پيش رو موعد انتشار كتاب‌هايي باشد كه مدت‌ها گم شده بودند!

چندی پيش هارپر لي اعلام كرد كه كتاب جديدی را كه ۶۰ سال تصور می‌رفت گم شده تابستان آینده منتشر مي‌كند و حالا اعلام شده كتابي از دكتر زئوس كه از بيست سال پيش مفقود شده بود، تابستان به بازار مي‌آيد.

دكتر زئوس نويسنده مشهور كودكان به زودي كتاب تصويري جديدي را به مجموعه آثارش اضافه خواهد كرد. اين كتاب تصويري كه با عنوان «چه حيواني بايد داشته باشم؟» است ۲۸ جولاي از سوي انتشارات رندوم هاوس منتشر و راهي كتابفروشي‌ها می‌شود.

دست نويس اين كتاب كه تقريبا كامل بود، بيش از بيست سال پيش گم شده بود. اين در حالی است كه خود دكتر زئوس كه نام واقعی‌اش تئودور گيزل بود، در سال ۱۹۹۱ درگذشت.

اين كتاب كه با تصاوير سياه و سفيد تكميل شده بود، در پاییز سال ۲۰۱۳ توسط همسر دكتر زئوس و زمانی پیدا شد که او در صدد ایجاد تغییراتی در خانه برآمد و به یک کارتون پر از دست نوشته که تاکنون ندیده بود، برخورد. در اين كتاب که ۲۲ سال پس از درگذشت نویسنده کشف شده، یک خواهر و برادر یعنی همان شخصيت‌هايي حضور دارند كه در كتاب «يك ماهي دو ماهي ماهي قرمز ماهي آبي» او حضور دارند. به همین دلیل کارشناس رندوم هاوس حدس می‌زند که این کتاب باید بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ نوشته شده باشد.

 

آخرين كتابي كه در زمان حيات دكتر زئوس و در دهه ۱۹۹۰ منتشر شد «اوه، جاهايي كه بايد بروي» بود.

آثار دكتر زئوس هميشه جزو پرفروش‌ها بوده‌اند و اکنون دوستداران آثار او از شنیدن انتشار کتاب جدید از این نویسنده هیجان‌زده شده‌اند. او نویسنده‌ای محبوب در سراسر جهان است و همیشه در میان پرفروش‌ها جای داشته است.

سه کتاب از کتاب‌های دکتر زئوس در میان ۵۰ کتاب پرفروش آمریکا برای کودکان و نوجوانان جای دارند. در سالروز تولد دکتر زئوس در روز ۲ مارس نیز هر سال از سوی انجمن آموزش ملی برنامه کتابخوانی در بسیاری از مدرسه‌ها برگزار می‌شود.  

رندوم هاوس سال پیش از چهار کتابی که در جعبه فراموش شده پیدا شده بود کتاب «هورتون» را در ماه سپتامبر منتشر کرد. چند قصه ای که در این کتاب جمع شده بودند در مجله «رد بوک» در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۵ منتشر شده و بعد به دست فراموشی سپرده شده بودند. شخصیت اصلی این قصه‌ها هورتون فیل محبوب دکتر زئوس است.

دکتر زئوس متولد سال ۱۹۰۴ بود. او مدتی در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد اما تحصیلاتش را نیمه تمام گذاشت و به بیش از ۳۰ کشور سفر کرد و ۴۶ کتاب برای کودکان نوشت.

کد خبر 2501834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha