۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸

یوسفی:

هیئت‌های مذهبی مهمترین تریبون برای تشریح دستاوردهای کشور هستند

هیئت‌های مذهبی مهمترین تریبون برای تشریح دستاوردهای کشور هستند

بوشهر - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس گفت: هیئت‌های مذهبی مهمترین تریبون برای تشریح دستاوردهای کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی پیش از ظهر شنبه در چهارمین نشست شورای هیئات مذهبی کشور در بوشهر اظهار داشت: در هیچ جای تاریخ معادلی برای قیام امام حسین(ع) نداریم و هیچ حرکتی به این میزان برد فرهنگی و تاثیرگذاری ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ حزب و گروه و دسته‌ای در جهان نمی‌تواند حرکتی مانند اربعین امسال در کربلا را شکل دهد، خاطرنشان ساخت: هیچ حزبی نمی‌تواند در استانی مانند استان بوشهر حدود یک هزار و ۲۰۰ شعبه ایجاد کند که به برکت قیام امام حسین یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در این استان ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس تصریح کرد: تنوع و تکثری که در مخاطبان حزب امام حسین وجود دارد، در هیچ حزب و گروه دیگری وجود ندارد و باید تفکر کرد که چوگنه است که این تفکر بزرگ شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: در صورتی که استفاده صحیحی از منابر و مجالس و تریبون‌های امام حسین(ع) صورت بگیرد، می‌توان با هجوم و اتحاد سنگین رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان به خوبی مقابله کرد و مهم‌ترین تریبون برای این منظور، همین تریبون امام حسین(ع) است.

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی

یوسفی با بیان اینکه طی یک سال و نیم اخیر با تلاش دولت تدبیر و امید و برنامه‌ریزی وزارت نفت، تحول بزرگی در حوزه نفت و گاز کشور صورت گرفته است، افزود: دشمنان در پی ناامید کردن مردم از این نظام و انقلاب هستند که باید تلاش شود تا زمینه امید در دل مردم ایجاد شود و مردم در جریان پیشرفت‌ها و دستیابی به اهداف قرار بگیرند.

وی خواستار تلاش روحانیون و هیئت‌های مذهبی برای تبیین و تشریح دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و علمی کشور برای مردم شود و اضافه کرد: باید اطلاعات مورد نیاز در این زمینه جمع‌آوری شود و دائم نیز به روز شود و به مداحان و واعظان اطلاع‌رسانی شود که به اطلاع مردم برسانند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس در ادامه به تولید بیش از ۵۰ درصد از گاز کشور و صادرات بیش از ۹۵ درصد نفت کشور از طریق استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر یک برند در زمینه انرژی است.

وی اضافه کرد: به زودی فاز ۱۲ پارس جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید که به عنوان بزرگترین پالایشگاه پارس جنوبی است. تاکنون پنج پالایشگاه در این منطقه به بهره‌برداری رسیده بود که هر یک دارای ظرفیت تولید و تصفیه حداکثر ۵۰ میلیون متر مکعب بودند ولی فاز ۱۲ به تنهایی ۸۴ میلیون متر مکعب گاز را تولید می‌کند.

دستیابی به رکوردهای اجرای طرح‌های توسعه در پارس جنوبی

یوسفی تاکید کرد: این دستاوردها و پیشرفت ها در صنعت نفت در شرایطی محقق شده است که دشمنان حداکثر تحریم‌ها را برای علیه کشور ما اعمال کرده‌اند و اگر بیشتر از این کاری نکرده‌اند، بیانگر این است که نتوانسته‌اند ولی باز هم شاهد دستیابی به رکوردهایی در اجرای این پروژه‌ها هستیم که با تکیه بر نیروهای توانمند داخلی محقق شده است.

وی تصریح کرد: در دیگر پالایشگاه‌ها نیز حرکت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم و عقب‌افتادگی‌های گذشته در زمینه تولید و برداشت گاز این میدان مشترک در حال جبران است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس اضافه کرد: در حالی که تا سال گذشته میزان تولید گاز کشور از پارس جنوبی روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب بود، امسال ۱۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم مخاطب هیئت‌های مذهبی هستند و هیئت‌های مذهبی به خوبی می‌توانند این پیشرفت‌ها را به گوش مردم برسانند و این موضوع خواست صنعت از هیئت‌های مذهبی است.

کد خبر 2502209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha