۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴

دیلمی در گفتگو با مهر؛

۴۸۰۰ کنتور حجمی و هوشمند بر چاههای آب آذربایجان غربی نصب شد

۴۸۰۰ کنتور حجمی و هوشمند بر چاههای آب آذربایجان غربی نصب شد

ارومیه- معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی از نصب ۴ هزار و ۸۳۲ کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاههای آب استان خبر داد.

افشین امیر پور دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نصب ۴ هزار و ۸۳۲ کنتور حجمی و هوشمند به چاههای آب آربایجان غربی تا کنون، افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۲۷۶ کنتور حجمی مکانیکی و هزار و ۵۵۶ کنتور هوشمند آب و برق است.

وی در خصوص میزان مصرف به تفکیک مصارف چاههای بهره برداری، گفت: ۸۸.۳۲ درصد آب بهره برداری شده از چاههای استان در بخش کشاورزی، ۳.۰۹ درصد در بخش صنعت و خدمات و مابقی در بخش آب شرب مصرف می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: بررسی وضعیت چاههای فاقد پروانه بهره برداری هر شهرستان در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان و اولویت بندی و برنامه زمان بندی جهت تعیین تکلیف این چاهها، برای تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره برداری ضروری است.

امیرپور دیلمی با بیان اینکه بهره برداری غیر مجاز از منابع آب با نگرش ویژه به چاههای فاقد پروانه بهره برداری باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: همچنین علل و عوامل روی آوردن کشاورزان بر حفاری چاههای غیر مجاز کشاورزی باید بررسی شود.

وی برداشتهای غیر مجاز از منابع آب سطحی از بالا دست رودخانه ها و عدم تامین حق آبه اراضی واقع در دشتها از جمله علل روی آوردن کشاورزان به حفر چاههای نیمه عمیق غیر مجاز دانست و یادآور شد: عدم امکان صدور پروانه حفر چاه کشاورزی در دشت های ممنوعه به لحاظ عدم وجود ظرفیت لازم جهت توسعه بهره برداری از دلایل روی آوردن به حفر چاههای غیر مجاز هستند.

کد خبر 2502911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha