۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۰۹

گلستانی زاده مطرح كرد:

قاچاق مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است/شناسايی 27 عامل موثر در قاچاق

قاچاق مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است/شناسايی 27 عامل موثر در قاچاق

بندرعباس - معاون فرهنگي و پژوهش ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور گفت: بدون مبارزه با قاچاق تحقق اقتصاد مقاومتی با مانع و مشكلاتی مواجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد عليرضا گلستاني زاده بعد از ظهر يكشنبه در همايش هم انديشي " مناطق آزاد و قاچاق، آسيب ها و راهبردها " كه با حضور كميسيون هاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هاي هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سيستان و بلوچستان و فارس در بندرعباس برگزار شد، با بيان اينكه تلاش كرده ايم در موضوعات مختلف مرتبط با قاچاق كار تلفيقي در حوزه هاي نظري و عملي را در جلساتي با اساتيد دانشگاه و مديران دستگاه هاي اجرايي انجام دهيم، اظهار داشت: در اين زمينه ابتدا دو موضوع مناطق آزاد و قاچاق، آسيب ها و راهبردها و نقش اشتغال پايدار در كاهش قاچاق احصا و برنامه هايي براي آن در حال اجراست.

وي با بيان اينكه پديده قاچاق مخل اقتصاد مقاومتي است، افزود: بدون مبارزه با قاچاق تحقق اقتصاد مقاومتي با مانع و مشكلاتي مواجه خواهد بود و مبارزه با قاچاق از ضروريات تحقق اقتصاد مقاومتي است.

معاون فرهنگي و پژوهش ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور ادامه داد: ما 27 عامل تاثيرگذار در قاچاق را شناسايي كرده ايم كه اين عوامل در بخش هايي همچون اقتصادي، ساختاري و فرآيندي دسته بندي مي شوند.

گلستاني زاده با اشاره به وضعيت مناطق آزاد در زمينه قاچاق، تصريح كرد: مناطق آزاد مي توانند فرصت هايي را در زمينه اشتغال، گردشگري، ورود فناوري و تكنولوژي هاي جديد و صادرات ايجاد كنند اما همواره به دليل بروز پديده قاچاق در اين مناطق با انتقادات و ايراداتي مواجه بوده اند.

وي خاطرنشان كرد: بايد اين موضوعات مورد بررسي قرار گيرد و اين موضوع را بررسي كنيم كه آيا مناطق آزاد در اجراي ماموريت هاي خود موفق بوده اند يا نتوانسته اند اين اهداف را محقق كنند.

زمينه هاي پديده قاچاق بايد از بين برود

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان نيز در اين همايش گفت: بايد زمينه قاچاق را از بين ببريم و راهكارهاي مناسبي براي از بين بردن زمينه هاي قاچاق پيدا كنيم.

جاسم جادری عنوان كرد: موقعيت جغرافيايي استان هرمزگان و برخورداري اين استان از جزاير متعدد و قرار گرفتن نيمي از نوار ساحلي جنوب كشور در اين استان موجب بروز پديده قاچاق در اين استان و تمركز مبارزه با قاچاق در هرمزگان شده است.

وي ادامه داد: مبارزه با پديده قاچاق در هرمزگان مسئله اي ملي است و بايد ظرفيت و تواني در سطح ملي براي مبارزه با قاچاق در هرمزگان در نظر گرفته شود.

استاندار هرمزگان افزود: امكانات مبارزه با قاچاق در هرمزگان در سطح استاني اما ماموريت هرمزگان در اين زمينه ملي است اما با اين وجود ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز هرمزگان تلاش هاي جدي و مستمري در اين بخش انجام داده است.

جادري تصريح كرد: خوشبختانه نيروي انتظامي نيز در اين مقوله جدي تر وارد شده و قرارگاه ويژه اي براي مبارزه با قاچاق در هرمزگان تشكيل داده است.

وي تاكيد كرد: بايد زمينه قاچاق را از بين ببريم و راهكارهاي مناسبي براي از بين بردن زمينه هاي قاچاق پيدا كنيم.

کد خبر 2504237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha