۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹

دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر:

شهروندان تهرانی فیلم کوتاه تولید می‌کنند

شهروندان تهرانی فیلم کوتاه تولید می‌کنند

بخش «محله» پنجمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر» به زودی در ۲۲ منطقه شهرتهران و با محوریت فرهنگسراهای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و آموزش فیلم سازی به آحاد مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر» گفت: پیرو مصوبه شورای سیاست گذاری جشنواره «فیلم شهر»، «بخش محله» این رویداد سینمایی با گستردگی و فراگیری در مناطق و نقاط مختلف شهر تهران با هدف مشارکت مردمی و بالابردن سطح علمی مردم نسبت به سینما در فرهنگسراهای 22 منطقه شهر تهران برگزار می شود.

وی توضیح داد: در راستای برگزاری این بخش جشنواره «فیلم شهر» در قالب طرحی گسترده کلاس‌های آموزش فیلمسازی و فیلمنامه نویسی در فرهنگسراهای 22 منطقه شهر تهران برپا می‌شود و 110 فیلم کوتاه توسط هنرجویان تعلیم دیده در محلات تولید می شود که در بخش جداگانه ای از پنجمین جشنواره شهر به نمایش در می آیند.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر» با اشاره به تجربه موفق این بخش در دوره های گذشته بیان کرد: تقويت هويت محله ای از طريق پرداختن به تعلقات و موضوعات محله ای، اصلاح تغيير نگرش و بهتر شدن نگاه و رفتار شهروندان برای اصلاح امور از طريق توجه به زيرساخت های اجتماعی نظير خانواده در محلات، تقويت حس مشارکت عمومی از طريق حساس سازی و برانگيختن حس مسئوليت شهروندان نسبت به هويت محله، جريان سازی مثبت فرهنگی در موضوعات مديريت شهری با توسعه محله، خلاقيت، ابتکار عمل و توجه به ذائقه و سلايق مختلف، ايجاد تنوع در تکنيک و اجرا و نوآوری در بروز ويژگی ها، ظرفيت ها و داشته های محلات می‌تواند از جمله اثرات و کارکردهای این بخش قلمداد شود.

حقیقی با اشاره به برگزاری این رویداد سینمایی طی روزهای سوم خرداد، روز حماسه فتح خرمشهر تا دوازده خرداد ماه همزمان با میلاد امام عصر(عج) متذکر شد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، متولی برگزاری این رویداد مهم فرهنگی اجتماعی و سینمایی است و این دوره جشنواره با رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه به هویت دینی در قالب بخش های مسابقه سینمای ایران و سینمای بین‌الملل طراحی و برنامه ریزی شده است که بخش محله هم به این جشنواره اضافه شد.

وی توضیح داد: خوشبختانه تاکنون استقبال گسترده ای از سوی هنرمندان، فیلمسازان، تهیه کنندگان و مراکز و موسسات فرهنگی و سینمایی در بخش‌های مختلف جشنواره صورت گرفت و آثار قابل توجهی برای حضور در جشنواره با موضوع  مطرح شده در فراخوان در این دوره شرکت کرده اند.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر» با بیان اینکه بخش محله این جشنواره بخش مهم و جریان ثمربخشی به خصوص در حوزه شهر تهران و مناطق مختلف است، گفت: به زودی مدیر این بخش معرفی خواهد شد.

پنجمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سوم تا دوازدهم خردادماه سال 1394 در تهران برگزار می شود.

کد خبر 2504617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha