۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

آیت‌الله حسینی بوشهری:

طلبه باید روح پرسشگری داشته باشد/ اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی

طلبه باید روح پرسشگری داشته باشد/ اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تشریح منشور طلبگی از دیدگاه امیرالمومنین (ع) گفت: طلبه باید روح پرسشگری داشته باشد و وقت خود را مصروف علم و تهذیب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون و کارکنان معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم تربیت طلاب مجهز به اخلاق اسلامی اظهار کرد: چنانچه طلاب علوم دینی در زمینه تهذیب و اخلاق درست تربیت شوند، در زمینه‌های دیگر هم موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه اخلاق باید در راس امور طلاب قرار گیرد، تصریح کرد: علم آموزی باید همراه با اخلاق باشد تا موجب پیشرفت طلاب علوم دینی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با قرائت روایتی از امیرالمومنین علیه السلام به تشریح منشور طلبگی از دیدگاه آن امام همام پرداخت و گفت: طلبه به جای این که حالت خودبزرگ بینی پیدا کند، باید مانند درختی که شاخه‌های پرثمر خود را رو به زمین سوق می‎دهد، در خود احساس کوچکی کند.

به گفته آیت‌الله حسینی بوشهری مردم‌داری و رفتار متواضعانه و مؤمنانه داشتن از دیگر ملزومات و منشورات جدانشدنی طلبگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خداترسی، حفظ حریم الهی و رضایت خدا در ورود به هر عملی و در مقابل، اجتناب از معصیت و غوطه‎ورنشدن در آن را از دیگر مباحثی ذکر کرد که طلاب علوم دینی باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: طلبه باید برای خشنودی خداوند گام بردارد و تمام تلاش و فرصت‎های طلایی خود را در راه کسب علوم دینی صرف کند.

مدیر حوزه‌های علمیه به حدیث دیگری از امیرالمومنین علیه السلام اشاره کرد و افزود: طبق حدیث این امام همام، طلبه باید روح پرسشگری داشته باشد، وقت خود را مصروف علم و دانش کند، پرکار و خستگی ناپذیر باشد و مواظب فعل و رفتار خود باشد و آن را تطهیر کند و همچنین برای علم‌آموزی به خدمت بزرگان رسیده و در این مسیر از خداوند یاری بجوید.

اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی جای مباحثه!

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از عملکرد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: البته تلاش‌هایی که در بخش اخلاق و تهذیب انجام می‌شود با وجود گستردگی، قابل مقایسه با هجمه‌های دشمنان نیست.

وی از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهایی دانست که جامعه ما به ویژه جوانان و طلاب را تهدید می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با ابراز تاسف از افراط‌هایی که در استفاده از این فناوری‌های ارتباطی شده، تصریح کرد: با وجود اینکه افراد در کنار هم هستند، ولی هیچ ارتباطی با هم ندارند و هر کدام بر گوشی موبایل خود مشغول هستند؛ مسئله‌ای که متاسفانه در بین طلاب هم دیده می‌شود و آنها به جای مباحثه و گفتگوهای علمی به صرف‌کردن وقت خود در شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌شوند.

به اعتقاد آیت‌الله حسینی بوشهری جاذبه‌های شبکه‌های اجتماعی آنچنان زیاد است که طلاب را گاهی درگیر خود می‌کند، در حالی که هیچ خروجی ندارد، بنابراین باید این مسئله مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 2504705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha