نتانیاهو درخواست دیدار جداگانه با سناتورهای دموکرات را رد کرد

نتانیاهو درخواست دیدار جداگانه با سناتورهای دموکرات را رد کرد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت برای ملاقات با سناتورهای دموکرات در جریان سفر هفته آینده به واشنگتن را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، نتانیاهو در نامه ای به سناتورها ریچارد دوربین و دایان فاینستاین نوشته است:‌ هرچند من قدرشناس دعوت محبت آمیز شما برای دیدار با سناتورهای دموکرات هستم، تصور می کنم که چنین کاری در این زمان سوءبرداشت جناحی گری در ارتباط با بازدید آینده ام (از واشنگتن) را تشدید خواهد کرد.

این دو سناتور دموکرات نتانیاهو را به یک ملاقات خصوصی با سناتورهای دموکرات دعوت کرده بودند. آنها در نامه خود نوشته بودند که تبدیل روابط آمریکا و اسرائیل به یک مساله جناحی دارای «عواقب ماندگار» خواهد بود.

جمهوری خواهان کنگره بدون مشورت با کاخ سفید یا دموکرات ها در کنگره نتانیاهو را دعوت کردند تا در جلسه مشترک سنا و نمایندگان از جمله درباره برنامه اتمی ایران و لزوم مهار آن نطق کند.

اما این نطق دو هفته پیش از انتخابات عمومی اسرائیل و همزمان با مذاکرات حساس میان آمریکا و ایران انجام خواهد شد که باعث انتقادهای زیادی از نتانیاهو و جمهوری خواهان شده است.

کاخ سفید می گوید علت ملاقات نکردن اوباما با نخست وزیر اسرائیل در ماه آینده، نزدیک بودن موعد برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائیل و به وجود آمدن شائبه نقض بی‌طرفی سیاسی است.

کد خبر 2506169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha