۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰

کربلایی تاکید کرد؛

کاهش ۱۸ درصدی تولیدات بخش کشاورزی اردبیل/تصویب شش طرح تحقیقاتی

کاهش ۱۸ درصدی تولیدات بخش کشاورزی اردبیل/تصویب شش طرح تحقیقاتی

اردبیل - رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری تولیدات محصولات کشاورزی استان در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کربلایی پیش از ظهر پنج شنبه در شورای تحقیقاتی کشاورزی اردبیل تصریح کرد: در کنار خدماتی که در بخش کشاورزی ارائه شده است متاسفانه بهره وری از منابع آب هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته است.  

وی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی اولویت تحقیقاتی افزایش بهره وری آب کشاورزی است، اضافه کرد:  تقاضای آب در ایران دو برابر آب قابل استحصال است و این مهم پایداری منابع آب در کشور را ضروری می سازد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان  با تاکید به حذف ارقام  پر مصرف آبی کشاورزی افزود: می توان این ارقام را با ارقام کم توقع به مصرف آب جایگزین ساخت.

کربلایی تصریح کرد: در کنار اینها آموزش کشاورزان و تولید کنندگان با علم و دانش روز دنیا باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر در زراعت گندم به ارقام اصلاح شده کم توقع به نیاز آب دسترسی پیدا کردیم تصریح کرد:  اقدامات تحقیقاتی بر روی ارقام زراعی و باغی آغاز شده تا در کوتاهترین زمان ممکن با اجرای فنون و تکنولوژی تحقیقاتی با کاهش  زمان دسترسی به نتایج پژوهشی ارقام اصلاح شده را در اسرع وقت به سرمزارع و باغات برسانیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعتی استان با تاکید به کاهش تعداد بهره برداران کشاورزی ادامه داد: این کاهش نشان می دهد کشاورزی به شیوه سنتی همچنان در جریان است.

کربلایی از تصویب شش طرح تحقیقاتی در موضوعات کم آبی و خشکسالی و استحصال گونه های مقاوم به خشکی خبر داد و افزود: کشاورزی استان برای شکوفایی و رونق اقتصادی نیازمند بهره گیری از شیوه های نوین و صنعتی است.

 

کد خبر 2507120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha