۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۷

برگزاری اولین کنگره حزب ندای ایرانیان/

خرازی: ندای ایرانیان برای کسب قدرت تلاش می کند

خرازی: ندای ایرانیان برای کسب قدرت تلاش می کند

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بابیان اینکه نقش حزب این است که درجامعه بتواند قدرت رابه دست گیرد گفت: مابرای کسب قدرت حتما تلاش خواهیم کرد واگر موفق نشدیم باز هم تلاش می کنیم و سرخورده نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در میزگردی تخصصی که در اولین کنگره این حزب برگزار شد و با بیان اینکه ما تجربه روزهای سیاهی که هشت سال در این کشور حاکم بود را دیدیم اظهار کرد: این اتفاق به این دلیل بود که ما در حق خودمان متفق نبودیم ولی آنها در باطل خود متفق بودند.

وی افزود: این مصیبت که سایه آن هنوز در کشور مشاهده می شود باید تلاش شود تا سال های سال اثرات آن از کشور پاک گردد.

خرازی با بیان اینکه اقتدار ایران در دوره اصلاحات قابل مقایسه با هیچ دوره ای از تاریخ آن نبوده است، گفت: هرجایی در جهان پیرامونی ما در زمان اصلاحات بحران بود، سیاست خارجی ایران حضور داشت و هنر بود که مذاکرات هسته ای را در آن زمان به جایی ببرند و یک قطعنامه هم نگیرند. ما قطعنامه را در دوران اصلاحات کاغذ پاره نمی دانستیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: درد ما این است که کشور را آنها به راحتی تصاحب کردند و با شعارهای آتشین، آسمان کوب، بی محتوا و فریبنده و با حرکت های پوپولیستی به دست گرفتند.

خرازی تاکید کرد: حرف همه ما در اصلاحات یک حرف واحد است. ما معتقدیم آزادی و دموکراسی دو بال جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و کسی نمی تواند آن را نفی کند.

وی با بیان اینکه  فکر نکنید اگر از اسب افتاده ایم از اصل هم افتاده ایم، افزود: مطمئنا نمی گذاریم آنهایی که کشور را هشت سال به سیاهی کشاندند بار دیگر در کشور حاکم شوند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، با اشاره به نقش اهداف مبنی بر اینکه باید در جامعه بتوانند قدرت را به دست بگیرند، گفت: ما برای گرفتن قدرت حتما تلاش می کنیم و تعارف هم نداریم و اگر موفق نشدیم باز هم تلاش می کنیم و سرخورده نخواهیم شد.

وی در پایان مهمترین پیام سیاسی یک جامعه را پویایی، قدرت و نقش مردم ارزیابی کرد و گفت: وظیفه ما پاسداری از همه ارزش های دینی و ملی است که ما به همه آنها اعتقاد داریم.

فراهانی: در آغاز راه نو اصلاح گری هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، همچنین مجید فراهانی دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان نیز در این همایش حفظ اعتماد عمومی ملت را از عظیم ترین سرمایه کشور دانست و اظهار کرد: همه ما باید برای حفظ این سرمایه بکوشیم سرمایه ای که امام (ره) را قادر ساخت با دست تهی و با اتکا به وعده الهی مردمی ترین انقلاب عصر حاضر را رهبری کند.

وی افزود: البته ارتقای اعتماد عمومی با محورهای صیانت از منافع ملی، تلاش برای رهایی از توسعه نیافتگی، رفع شکاف های اجتماعی و تلاش برای آشتی ملی امکان پذیر است.

دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان با اشاره به اساس فعالیت این حزب تاکید کرد: اساس فعالیت ما به منظور شروع فعالیت شناسنامه دار به این باور استوار است که توسعه مردم سالاری و ارتقای اعتماد عمومی جز با حرکت جمعی میسر نیست.

وی با بیان اینکه رای مردم در سال گذشته به آقای روحانی نشان دهنده آن بود که مردم عملکرد هشت ساله احمدی نژاد را نمی پسندیدند، گفت: مردم از دولتی ناراضی بودند که در هشت سال بیش از جمع کل درآمد فروش نفت از ابتدای انقلاب اسلامی را داشت اما در عین حال کمترین رشد اقتصادی و بیشترین فساد مالی در آن دولت بود.

فراهانی تعطیلی مطبوعات، احزاب و سازمان برنامه و بودجه را در ارتباط مستقیم با بروز فسادهای مالی در دولت احمدی نژاد ارزیابی کرد و افزود: احمدی نژاد احزاب را تعطیل کرد تا کسی ذره بین به دست نگیرد و دولت را رصد نکند. مطبوعات را تعطیل کرد تا کسی رفتار دولت را نقد نکند و همچنین سازمان برنامه و بودجه را نیز تعطیل ساخت تا حساب‌کشی دولتی وجود نداشته باشد.

فراهانی با اشاره به ضرورت وجود احزاب در جامعه خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت حزبی که باعث نظارت بر عملکرد حاکمیت است خدمت به منافع ملی محسوب می شود.

دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان در پایان گفت: ما در آغاز راه نو اصلاح گری و نه در پایان آن هستیم و آینده روشنی را برای تحقق آن می بینیم و راه پرافتخار اصلاحات را ادامه می دهیم.

نقیب زاده: دلیل ناکامی‌های اصلاح طلبان

احمد نقیب زاده استاد دانشگاه و مشاور عالی حزب ندای ایرانیان در اولین کنگره این حزب با تاکید بر اینکه حضور من در این جلسه به معنای فعالیت حزبی ما نیست اظهار کرد: من امیدوارم که یک حزب واقعی در کشور  تاسیس شود.

استاد دانشگاه و مشاور عالی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه رقبای شما  با سیاست های خود در جهت تحکیم مبانی اصلاح طلبی گام بر می دارند تصریح کرد: اشتباهات رقبای شما آنقدر اظهر من الشمس است که شما می توانید بارفتار درست خود دربازیهای سیاسی پیروز شوید.

نقیب زاده با بیان اینکه سازماندهی حزب تنها منوط بر اساسنامه آن نیست، افزود: البته ذات حزب اساسنامه آن است اما برخی احزاب مانند احزاب کمونیستی و یا سازمان مجاهدین خلق هیچگاه نمی توانند خدمتگزار دموکراسی باشند چون در بطن اساسنامه آنها دیکتاتوری وجود دارد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه از کسانی که هر جا سفره ای پهن باشد حضور پیدا می کنند دوری کنید خاطرنشان کرد: من به شما توصیه می کنم برای استقلال حزب حق عضویت بگیرید چرا که مشخص می شود در این حزب هر کسی که می خواهد فعالیت کند باید پول دهد.

استاد دانشگاه و مشاور عالی حزب ندای ایرانیان حزب را ماشین شهروندبازی دانست و ادامه داد: در حزب افراد بی تفاوت وارد و شهروند حساس خارج می شوند.

وی با اشاره به علت شکست اصلاح طلبان در مقطع سال ۸۴ گفت: علت اینکه اصلاح طلبان نتوانستند با یک پایگاه اجتماعی فراگیر قدرت را به دست بگیرند این بود که رقیب اصلاح طلبی بسیار فعال بود اما در ستاد آقای هاشمی فقط چند روشنفکر نشسته بودند که فعال هم نبودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  باید از ساده لوحی، ساده انگاری و شعر و شاعری در عرصه سیاسی پرهیزکرد زیرا سیاست جای این مسائل نیست وباید از بازی خوردن و حاشیه سازی ها نیز پرهیز کرد.

تجدید میثاق اعضای حزب با آرمان های امام

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کنگره رسمی حزب ندای ایرانیان صبح امروز پنجشنبه با حضور 800 عضو این حزب در تالار آدینه تهران برگزار شد.

در این کنگره علاوه بر اعضای شورای مرکزی حزب، برخی شخصیت های سیاسی اصلاح طلب از جمله سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز، شهربانو امانی عضو حزب کارگزاران، محمد عطریانفر، حجت الاسلام سید محمود دعایی، فیض الله عرب سرخی، سعید الله بداشتی، احمد نقیب زاده استاد دانشگاه حضور داشتند.

در ابتدای برگزاری این کنگره پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به این کنگره قرائت شد.

در پایان این مراسم اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمان های ایشان تجدید میثاق کردند.

کد خبر 2507180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha