۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

مهدی تاج: شهدای ورزشکار به دنبال پول و مدل مو نبودند/ ضرورت الگوگیری نسل جوان از شهدا

شهدای ورزشکار به دنبال پول و مدل مو نبودند/ الگوگیری از شهدا

شهدای ورزشکار به دنبال پول و مدل مو نبودند/ الگوگیری از شهدا

اصفهان- رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: شهدای ورزشکار که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، به دنبال پول و مدل مو نبودند و همواره از نظر اخلاقی الگو به شمار می‌رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یاد شهید حسن غازی، کاپیتان سابق تیم سپاهان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این شهید اظهار داشت: شهید غازی یکی از ورزشکاران ویژه اصفهان به شمار می‌رفت که همواره آگاهی بسیاری از مسائل روز داشت و همواره به فکر انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: بر خلاف ورزشکاران امروز که آگاهی چندانی از مسائل روز و عصر جدید ندارند، شهید غازی همواره به فکر مسائل مختلف بود و در دوره‌ای که ورزشکاران شرایط اقتصادی خوبی نداشتند، او به فکر مسائل فرهنگی بود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بیان داشت: در آن دوران با وجود مشکلات مختلف اقتصادی، ورزشکاران به فکر پول نبودند و مثل حالا نبود که اگر یک فوتبالیست حقوق خود را دیر دریافت کند، بازی کند بلکه آنها به فکر مسائل دیگر بودند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران قدیمی به فکر مدل مو یا رفتارهای نامناسب نبودند، ادامه داد: ورزشکاران قدیمی از نظر مدل مو و رفتار خود بسیار بی‌آلایش بودند و از ادبیات مناسبی در رفتار خود استفاده می‌کردند اما امروز این رفتارها در فوتبال کشور وجود ندارد.

تاج با اشاره به ارتباطش با شهید غازی و رفتارهای او تصریح کرد: من افتخار می‌کنم که با شهید غازی ارتباط و رفاقت داشتم و باید بگویم امثال شهید غازی برای ورزشکاران باید به صورت الگو در بیایند زیرا او از نظر تدین، سیاست، رفتار و اخلاق، یک الگوی کامل ورزشی به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ در زمینه تقدیر از خانواده‌های شهدا برنامه‌های مختلفی مد نظر دارد، تصریح کرد: سازمان لیگ به دنبال تقدیر از شهدای سراسر کشور بوده و با این هدف، هر هفته به نام یکی از شهدا یا اتفاقات کشور نامگذاری می‌شود تا نسل جوان بیش از گذشته به الگو گیری از این شهدا مشغول شوند.

 

کد خبر 2507463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha