۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲

محمدنیا:

شبکه قرآن ساخت مستندهای قرآنی را در اولویت های کاری قرار داده است

شبکه قرآن ساخت مستندهای قرآنی را در اولویت های کاری قرار داده است

تبریز - مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: شبکه قرآن ساخت مستندهای قرآنی را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام محمدنیا شنبه در حاشیه برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سرارسی قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: یکی از سیاست های این شبکه اختصاص بیش از ۵۰ درصد برنامه ها به تلاوت قرآن کریم است که متاسفانه در این حوزه با کمبود تلاوت مجلسی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه عمده تلاوت‌های مجلسی موجود، مربوط به چند سال پیش است، اظهار کرد: در این خصوص نیز برخی از قاریان از وضع موجود گله‌مند هستند و در همین راستا شبکه قرآن ایده های خوبی را برای تلاوت های جدید در نظر دارد.

محمدنیا با اشاره به اینکه جلسات تلاوت ترتیل قرآن کریم که در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود با بهره‌برداری خوب رسانه‌ها از این موضوع توانسته در جامعه نهادینه شود، گفت: باید تلاش شود تا در زمینه قرائت نیز بتوان چنین فرهنگی را نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای قرآنی رکن این شبکه هستند، گفت: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی یکی از ضروریات قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است.

رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نگاه تخصصی به قرآن کریم و تعیین شاخص ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور، افزود: برای تحقق این مهم، ضروری است تمامی نهادها و مسئولان فرهنگی کشور بیش از پیش تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به طرح نوروزی شبکه قرآن گفت: این طرح با محوریت سوره مبارکه ملک برگزار می‌شود و همچنین طرح ۱۴۴۹ با محوریت سوره‌های الرحمن و یس اجرا خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن سیما در خصوص اهداف این شبکه گفت: به دنبال این هستیم تا سخنرانی های مذهبی در این شبکه جای خود را به سخنرانی های تفسیری می دهد.

محمد‌نیا همچنین با اشاره به برنامه های این شبکه در سال آینده، اضافه کرد: ساخت ۵۲ مستند از چهره های قرآنی، موسسات و دستگاه های موفق قرآنی یکی از اولویت های اصلی این شبکه در سال آینده می باشد که در این زمینه مجوزهای لازم نیز اخذ شده است.

گفتنی است سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ششم تا یازدهم اسفند ماه در تبریز در حال برگزاری است.

کد خبر 2508346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha