۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵

مریدی مطرح کرد:

مدیریت هنری از نوع مشارکتی، گروهی و کارآفرین است

مدیریت هنری از نوع مشارکتی، گروهی و کارآفرین است

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مدیریت هنری، مدیریتی مشارکتی، گروهی و کارآفرین است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد مریدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش ملی اقتصاد ایران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  گشایش یافت، اظهار کرد: مدیریت خلاق باید به ابعاد مختلفی کار هنری آگاه باشد.

وی مسئله کارآفرینی و رونق بخشی به اقتصاد هنر را از مسائل اصلی مدیران فرهنگ و هنر دانست که در سطح خرد و کلان باید به آن پرداخت.

مریدی با بیان اینکه زمانی می توان به جریانی از رویدادهای هنر امیدوار بود که نهادمند شوند، ادامه داد: نهادمندی هنر نیز در گرو پیوندهای مالی آن است.

مدیرکل ارشاد فارس استقلال هنر و تداوم کار هنری را نیاز به مدیریتی استراتژیک و برنامه ریزی راهبردی در زمینه اقتصاد هنر عنوان کرد و افزود: مدیریت اگرچه سیستماتیک است اما مدیریت هنری به ضرورت باید مدیریت اقتضایی باشد، آن هم در جامعه ایران که رویدادها از مدیران و تصمیم های سازمانی پیشی می گیرند و مدیر باید به اقتضای موقعیت برای آنها برنامه ریزی های راهگشا داشته باشد.

سازمان های فرهنگی از رویدادهای اقتصاد هنر عقب مانده اند

وی مدیریت بازار هنر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نیز نوعی مدیریت اقتضایی است. رویدادهای فروش در حراجی های دوبی از تصمیم های مدیریتی پیشی گرفته و سازمان های فرهنگی از رویدادهای اقتصاد هنر عقب مانده اند.

وی تاکید کرد: مدیریت راهبردی هنر به معنی ساز و کارهای تشویق بخش خصوصی است.

کد خبر 2508825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha