۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳

مسابقات دانشجويي «نجات تخم مرغ‌ها» برگزار می شود

مسابقات دانشجويي «نجات تخم مرغ‌ها» برگزار می شود

سومين دوره مسابقات دانشجويي «نجات تخم مرغ‌ها» در دانشكده مهندسي مكانيك و صنايع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين مسابقه كه توسط انجمن علمي دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار مي شود، ۳۵ تيم از برخي دانشگاههاي تهران همچون علم و صنعت، اميركبير، خواجه نصير و آزاد تهران جنوب شركت خواهند كرد.

دانشجويان رشته‌هاي مهندسي صنايع، مكانيك ، عمران، هوافضا و برق با بكارگيري خلاقيت و استفاده از آموخته­‌هاي خود سازه­‌هايي را طراحي خواهند كرد تا تخم مرغ‌هاي كه داخل اين سازه قرار مي‌گيرد به هنگام پرتاب از ارتفاع ۱۱ متري از شكستن نجات يابند.

هيات داوران متشكل از استادان دانشكده مكانيك دانشگاه ، معيار ارزيابي را نمره خلاقيت، كمترين وزن، زمان فرود و همچنين دقت فرود سازه عنوان كرده اند.

در پايان، برندگان اين مسابقه از ميان گروه‌هايي كه تخم مرغشان را سالم به زمين رسانده و نمره بالاتري را كسب كردند، مشخص خواهند شد.

اين مسابقه روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه برگزار خواهد شد و تيم ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ اقدام به ساخت سازه خواهند كرد و از ساعت ۱۳ مسابقه پرتاب شروع خواهد شد. 

فلسفه برگزاري اين مسابقات مهيج علمي كه در كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود، كمك به پرورش ايده‌هاي دانشجويي در زمينه طراحي و ساخت سازه‌هايي است كه بتواند انسان را در ارسال و پرتاب كاوشگرها به سياره‌هاي ديگر ياري كند. در واقع اين مسابقات با هدف شبيه‌سازي فرود كاوشگر‌ها و سفينه‌هاي فضايي كه از خارج جو در سطح زمين يا سيارات ديگر فرود مي‌آيند، برگزار مي‌شود

کد خبر 2508953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha