۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۴

حسینی خبر داد:

صادرات غیرنفتی استان بوشهر ۲۸ درصد افزایش یافت

صادرات غیرنفتی استان بوشهر ۲۸ درصد افزایش یافت

بوشهر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی ۱۱ ماه امسال، صادرات غیرنفتی استان بوشهر ۲۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی محمدی ظهر سه‌شنبه در نشست توسعه صادرات بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش های مختلف است که باید تلاش شود تا زمینه استفاده مناسب از این ظرفیت ها فراهم شود.

وی به افزایش صادرات استان بوشهر در سال جاری اشار کرد و بیان داشت: طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۱۲ میلیون و ۳۶۳ هزار تن کالا از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به ارزش کالاهای صادراتی نیز اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده ارزش انواع کالاهای غیرنفتی صادراتی استان بوشهر بیش از هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا از گمرکات مختلف استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است، ادامه داد: این کالاها شامل کلیه کالاهای غیر نفتی است که از مبادی گرکی استان صادر شده است.

حسینی محمدی از افزایش ۲۰ درصد کالاهای غیر نفتی صادراتی استان بوشهر طی ۱۱ ماه امسال خبر داد و بیان داشت: طی مدت یاد شده، صادرات از نظر ارزش نیز دارای افزایش ۲۸ درصدی است.

وی تاکید کرد: طی مدت یاد شده مجموعا ۲۳ میلیون و ۴۴۵ هزار تن و به ارزش بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار با احتساب میعانات گازی از استان بوشهر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان ساخت: طی ۱۱ ماه ابتدای مجموع صادرات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی ۲۲ درصد از نظر وزن و ۳۳ درصد از نظر ارزش افزایش یافته است.

کد خبر 2510856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha