۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۲

انصاری:

بخش دولتی هیچ دخالتی در انتخابات اتاق بازرگانی ندارد

بخش دولتی هیچ دخالتی در انتخابات اتاق بازرگانی ندارد

زنجان- استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخش دولتی نباید هیچ دخالتی در انتخابات یا نتیجه انتخابات داشته باشد، افزود: از ۳ دوره قبل انتخابات اتاق ها جدی تر و مستقل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی استان زنجان در اتاق بازرگانی افزود: طبق موافقت وزارت امور خارجه دفتر نماینده رسمی وزارت خارجه همانند استان های مرزی در زنجان ایجاد می شود تا کلیه روابط با کشورهای خارجی که قبلا از طریق تبریز یا سایر استان ها انجام می شد از طریق این دفتر در زنجان انجام شود.

وی افزود: شرکت در نمایشگاه ها، صدور ویزا و ارتباط با نمایندگی های ایران در سفارتخانه های خارجی از طریق این دفتر دنبال می شود که یکی از خواسته های بخش خصوصی بوده است.

استاندار زنجان با اشاره به سمینار مشترک استانداران و روسای اتاق ها و سفرا گفت: مطالبی مانند صادرات و واردات با دیدگاه تحلیلی در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تا پایان بهمن کشور حدود ۴۶ میلیارد دلار صادرات داردو حدود ۴۸ درصد واردات دارد و جمع صادرات و واردات حدود ۱۰۵ میلیارد دلار خواهد بود و در حوزه صادرات کار بسیاری باید انجام دهیم.

انصاری اظهار کرد: ترکیب واردات مرتبط با بخش کشاورزی و تا مین موادغذایی مردم است و تنها سه قلم کالا غیر کشاورزی بوده که شامل خودرو، موبایل و قطعه خودرو است و آنچه وارد می شود ماشین آلات صنعتی و سرمایه ای نیست و عمدتا کالاهای صنعتی مصرفی وارد کشور می شود.

وی افزود: این نشان می دهد نه صادرات صرف نظر از اقلام نفتی زیاد قابل اعتنا است و نه ارز حاصل از صادرات بازگشتی در اقتصاد ملی نشان نمی دهد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تا ۳ دوره قبل در کار انتخابات اتاق بازرگانی از سوی دولت دخالت می شد بیان کرد: بخش دولتی هیچ دخالتی در بخش خصوصی نخواهد داشت و نباید تفکرات شکست خورده دولتی در بخص خصوصی فرصت حضور یابند و بهتر است از چهره های شناخته شده خصوصی بهره گرفت.

کد خبر 2511204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha