۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱

همزمان با هفته منابع طبیعی/

۱۵ هزار اصله نهال رایگان در اسفراین توزیع می شود

۱۵ هزار اصله نهال رایگان در اسفراین توزیع می شود

اسفراین- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسفراین گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی بیش از ۱۵ هزار اصله نهال رایگان در بین شهروندان و نهادهای این شهرستان توزیع می شود.

علی خضری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: این هفته از پانزدهم تا بیست و یکم اسفندماه بوده و امسال برنامه های آن با شعار "منابع طبیعی با مردم برای مردم" برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با این هفته افزون بر ۱۵ هزار اصله نهال رایگان شامل نهال های بیابانی، جنگلی، سوزنی برگ و ... به صورت رایگان در بین مردم شهرستان اسفراین توزیع می شود.

خضری با تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی در این شهرستان، گفت: دیدار با امام جمعه و فرماندار، مراسم غرس نهال با حضور مئوولین محلی ، برگزاری مسابقه نقاشی در سطح مدارس، برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط با منابع طبیعی در سطح مدارس، نواختن زنگ طبیعت در مدارس، برگزاری همایش همیاران طبیعت، غبارروبی و گلباران گلزار شهدا و توزیع ۱۵ هزار اصله نهال رایگان از اهم برنامه های هفته منابع طبیعی در این شهرستان به شمار می روند.

وی در ادامه اظهار داشت: از مجموع کل اراضی شهرستان اسفراین ۸۰ درصد آن را مرتع، بیابان و جنگل های نیمه انبوه و تنک تشکیل داده است.

به گفته رئیس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری اسفراین از مجموع مساحت ۱۵۹ هزار و ۲۰۶ هکتاری این شهرستان، ۱۲هزار هکتار آن جزء اراضی مستثنیات بوده و مابقی آن را اراضی ملی که شامل مرتع، بیابان و جنگل های نیمه انبوه و تنک تشکیل داده است.

 

کد خبر 2511391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha