۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

فلاح :

بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی قلب در ساری نیاز است

بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی قلب در ساری نیاز است

ساری - رئیس مرکز آموزشی و تحقیقاتی قلب مازندران گفت: ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی قلب از مهمترین نیازهای مرکز استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم فلاح در گفتگو با خبرنگاران افزود: مرکز جراحی قلب که به مدت ۹ ساخته شد، تعداد مراجعان به اورژانس را ۴۱ هزار نفر تا پایان دیماه اعلام کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر درمانگاه،  بیش از ۸۸ هزار نفر، حدود هشت هزار نفر در بخش بستر، بیش از ۲۰ هزار تست ورزش و چهار اسکن هسته ای اعلام کرد.

وی ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام را بالای ۹۰ درصد برشمرد و گفت: سه اتاق عمل جراحی قلب، ۶۶ تخت سی سی یو، ۱۶ تخت جراحی قلب، ۱۰ تخت پست آی سی یو، در کنار آن ۱۶ تخت دیالیز داریم که در سه شیفت کاری فعال است و ۱۱۰ بیمار دیالیزی تحت پوشش قرار دارند.

وی افزود: علیرغم اینکه اورژانس افتتاح شد ولی به دلیل افزایش شمار بیماران با کمبود تخت مواجه هستیم.

فلاح با بیان اینکه حداقل بیمارستان ۲۰۰ تا ۲۵۰ تختخوابی نیاز داریم گفت: اگر بتوانیم فضای مورد نیاز را تامین کنیم، نسبت به ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی اقدام می شود.

فلاح یادآور شد: شمار تخت مصوب بیمارستان ۲۰۰ تخت است ولی اکنون تعداد ۱۵۰ تخت فعال است و برای مابقی باید مصوبه وزارتخانه را اخذ کنیم.

رئیس مرکز قلب مازندران، پرایملی پی سی آی را از دیگر نیازمندیها بیان کرد و گفت: با این تامین این نیاز می توان در رفع مسائل فراروی برنامه ریزی کرد.

فلاح با بیان اینکه شش متخصص اینترونشنلیست در بیمارستان نیاز است گفت:  در حال حاضر دو فوق تخصص مقیم در بیمارستان فعالیت دارند که بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

وی توسعه اتاق عمل را از دیگر نیازمندیها برشمرد و گفت: وجود یک اتاق عمل ویژه جراحی قلب داریم و تامین تخت سی سی یو از دیگر نیازهاست.

وی بیان داشت: راه اندازی کلینیک عصر از دیگر نیازهای مرکز قلب ساری است تا بتوانند در نوبت عصر نیز به خدمات دهی بپردازیم.

وی افزود: کمبود تخت و نیروی متخصص در آینده از جمله مشکلات است و باید نسبت به تامین دستگاه آنژیوگرافی سوم نیز اقدام شود.

دکتر فلاح گفت: تعداد آنژیوگرافی کرنر دو هزار و ۱۰۰ مورد، آنژیوگرافی کلیه ۱۱۰، آنژیو پلاستی ۴۱۰ مورد، جراحی پیوند عروق کرنر ۵۸۰ و جراحی دریچه ۶۵ مورد انجام شد.

کد خبر 2511569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha