۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۲۲:۱۲

حجت الاسلام حسینی :

بزرگترین اجتماع قرآنی استان فارس رقم می خورد

 بزرگترین اجتماع قرآنی استان فارس رقم می خورد

شیراز- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس از برگزاری بزگترین اجتماع قرآنی در فارس خبر داد و گفت: روز جمعه هفته جاری مسابقه پایانی طرح ملی حفظ در ۲۶ مکان و بقاع متبرکه فارس برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید میثم حسینی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری خود بیان داشت: مسابقه پایانی طرح ملی «حفظ» همزمان با سراسر کشور در ۲۶ مکان و بقاع متبرکه فارس برگزار خواهد شد که در شیراز حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) میزبان متقاضیان این مسابقه است.

وی بابیان اینکه امسال سومین سالی است که  این آزمون در فارس برگزار می شود افزود: قرار است آزمون کتبی این مسابقه که بیش از ۲۱ هزار شرکت کننده در فارس از طریق سایت ثبت نام کرده اند به رقابت بپردازند.

حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد:آزمون شفاهی طرح حفظ از اول تا چهاردهم اسفند امسال برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح ملی حفظ  قرآن که در حدود سه سال به فرمایش رهبری معظم انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآنی در حال اجرا است تصریح کرد: این اداره قراراست طرح تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن کریم را در چهار سال را اجرایی کند.

حجت الاسلام حسینی بیشترین تعداد شرکت کننده در این آزمون را بانوان اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در روز جمعه آزمونی را برگزار کنیم که در شان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.

وی در ادامه به میزبانی مرحله منطقه ای مسابقات نهج البلاغه راه روشن اشاره داشت و گفت: مرحله کشوری این  مسابقه  از ۱۹ تا ۲۲ اسفند ماه در مشهد برگزار می شود که از ۸۰ نفر راه یافته به مرحله نهایی، ۴۰ نفر از فارس هستند.

کد خبر 2511805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha