۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان ها؛

طرح دو فوریتی پرداخت عیدی و پاداش به اعضای شوراها به تصویب رسید

طرح دو فوریتی پرداخت عیدی و پاداش به اعضای شوراها به تصویب رسید

طرح دوفوریتی پرداخت حق الجلسه، مزایا و عیدی و پاداش به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان ها به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان ها پس از نطق پیش از دستور سه نفر از نمایندگان، پیشنهاد انتخاب نایب رئیس دوم شورای عالی استان ها در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این جلسه بررسی انتخاب نایب رئیس دوم برای بررسی بیشتر قوانین این موضوع به جلسه بعدی شورای عالی استان ها موکول شد. همچنین بررسی بخش الحاق یک تبصره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری دستور بعدی جلسه روز شورای عالی استان ها بود که در ماده واحده این طرح آمده است: شهرداری ها موظف اند برای ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم با همکاری اتحادیه های صنفی، فرمانداری و بخشداری محل، ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون نسبت به انجام مطالعات صنوف و مشاغل مزاحم و دست فروشان اقدام و پس از تصویب شورای اسلامی شهر با ایجاد مراکز مناسب در حریم شهرها و یا مناطق، نواحی و محله ها این گونه مراکز را در آنجا متمرکز کنند. در صورتی که شهرداری فاقد زمین مناسب برای ایجاد اینگونه مراکز باشد، وزارت راه و شهرسازی یا منابع طبیعی مکلف شدند زمین مورد نیاز را در اختیار شوراها قرار دهند.

در ادامه این جلسه همچنین بررسی طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۷ یا ۸ آیین نامه نحوه پرداخت حق الجلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور قرار گرفت که در تبصره این ماده آمده است: شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند در صورت وجود اعتبار در بودجه شورا معادل عیدی و پاداش پایان سال کارکنان دولت به هر یک از اعضای شورا، عیدی و پاداش پایان سال پرداخت کنند. پرداخت هرگونه وجه دیگر به جز آنچه در قوانین و مقررات پیش بینی شده ممنوع اعلام شد.

غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان ها پس از اعلام دستور جلسه با اعلام اینکه این طرح پس از تصویب توسط شورای عالی استان ها به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد گفت: چنانچه مجلس این طرح را تایید کند از سال آینده اعضای شوراهای شهر و روستا در پایان سال موفق به دریافت عیدی و پاداش خواهند شد.

کد خبر 2512129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha