۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

پیلتن:

۱۲۰ مؤسسه و خانه قرآن ویژه خواهران در خراسان شمالی دایر است

۱۲۰ مؤسسه و خانه قرآن ویژه خواهران در خراسان شمالی دایر است

بجنورد- مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۲۱ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی ویژه بانوان در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه پیلتن صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات واحد بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: مطالعه و بررسی  دستورالعمل اجرایی و هماهنگی و تعامل با گروه برنامه ریزی بانوان، تشکیل جلسه درون سازمانی با مدیر کل و معاونت فرهنگی استان و اخذ نظریات و پیشنهادات جهت شناسایی افراد و اطلاع رسانی، فراخوان  و مکاتبه با ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی جهت شناسایی بانوان فرهیخته از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی جمع بندی و تکمیل فرم های مربوط به شناسایی اعضاء جمعیت مطابق دستورالعمل اجرایی، ارسال فرمهای  شناسایی به مرکز و اخذ تایید نهایی، تشکیل کادر اجرایی جمعیت بانوان فرهیخته با انتخاب چهار نفر از اعضا، ارائه دستورالعمل اجرایی جمعیت به کلیه اعضا و  توجیه طرح در اولین نشست و برگزاری جلسات ماهانه با حضور تمامی اعضا برخی دیگر از فعالتی های انجام شده در این راستا به شمار می روند.

پیلتن با اشاره به تشکیل دو کارگروه  تحقیق و پژوهش و کارگروه آموزش در این واحد، افزود: کارگروه تحقیق و پژوهش در راستای اولویت سنجی پژوهشی جهت شناسایی و رصد آسیب ها در جهت تقویت بعد فرهنگی دینی مسائل بانوان فعالیت می کند.

به گفته وی کارگروه آموزش نیز از ایده های افراد توانمند بهره مند شده و طرحهای قابل اجرا را به نهادهای ذی ربط ارجاع داده و پیگیر عملیاتی شدن طرح ها می شود.

 پیلتن تبیین شرح وظایف کارگروه ها بر اساس اساسنامه و دستورالعمل، برگزاری کارگاههای مهارت افزایی ویژه اعضا با موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی، تعالی خانواده، شیوه های پژوهش و...، ارسال صورت جلسات به مرکز، ایجاد وبلاگ جمعیت بانوان فرهیخته استان، نشستهای تخصصی با اساتید حوزه های مختلف و بهره مندی از نظارات و پیشنهادات و راهکارهای آنان و نیز مسئولین متخصص در حوزه آسیب ها در جهت ارتقای اطلاعات عمومی و تخصصی اعضاء و خروجی بهتر جلسات و ... را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه ذکر کرد.

وی افزود: تهیه لیست آسیب های استان در حوزه زنان و خانواده و تعیین اولویت های پژوهشی بر اساس آسیب های مطرح شده، تهیه پیش نویس سند برنامه نویسی حوزه بانوان و ارسال به معاونت پژوهشی مرکز جهت بررسی، احصاء توانمندی های تبلیغی اعضاء و اعزام به مراکز آموزش عالی، ارائه مقالات توسط اعضاء با موضوعات مشخص در حوزه آسیب های خانواده خصوصا تاثیر کارکردهای ماهواره، تهیه طرح آموزشی توسط کارگروه آموزش با عنوان آموزش محله محور با رویکرد مهارتهای زندگی و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری بجنورد مبنی بر اجرای طرح محله محور از جمله فعالیت های صورت گرفته از سوی جمعیت بانوان فرهیخته استان هستند.

پیلتن تهیه و تنظیم پژوهش بررسی تاثی رمیزان استفاده از ماهواره بر کارکردهای نظام خانواده در شهرستان بجنورد، ارائه پیش نویس مربوط به پژوهش ماهواره و طرح آموزش محله محور به کارگروه عفاف و حجاب استان و تصویب بودجه اجرایی، تهیه و تنظیم طرح نهضت احکام آموزی توسط کمیته آموزش و ارائه به کانون های مساجد استان، چاپ مقالات توسط اعضاء جمعیت در رسانه نوشتاری استان، نشست اعضای جمعیت با مدیران اجرائی حوزه بانوان، تهیه و تنظیم و اجرائی کردن طرح خانواده متعالی ویژه ماه مبارک رمضان، دعوت از کارشناسان سایر نهادها  حسب ضرورت به عنوان عضو میهمان در جلسات، دعوت از رابطین امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان به عنوان عضو میهمان در جلسات جمعیت و تاسیس و راه اندازی اتاق فکر بانوان در شهرستان ها را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این واحد برشمرد.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۲۱ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی ویژه بانوان در این استان فعال است که از این تعداد ۳۱ موسسه، ۷۶ خانه قرآن روستایی و ۱۴ خانه قرآن شهری هستند.

کد خبر 2512180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha