۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۳

ربیعی خبر داد:

پیش بینی ۵۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت یارانه تولید

پیش بینی ۵۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت یارانه تولید

بجنورد- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در راستای رونق دهی به کسب و کار ۵۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت یارانه به بخش تولید و کشاورزی پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی جمعه شب در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی، با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در این راستا، اظهار داشت: پرداخت یارانه های نقدی به تمام افراد همانند دامی در برابر توسعه کشور عمل می کند به همین دلیل نیز دولت تدبیر و امید حذف گام به گام یارانه های نقدی را در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا دولت قصد دارد یارانه ها را به سمت تولید و رونق کسب و کار هدایت کند چرا که این گونه می توان مشکل اشتغال کشور را مرتفع کرد.

ربیعی با اشاره به این که بر اساس بررسی های انجام شده تا سال هزار و ۴۰۰ هر سال می بایست در کشور حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شغل جدید ایجاد شود، افزود: اگر این میزان مشاغل ایجاد نشود کشور با مشکلات بزرگتری مواجه می شود.

به گفته وی در صورتی می توانیم این میزان شغل ایجاد کرده و بر بیکاری غلبه کنیم که نرخ رشد اقتصادی به هشت درصد برسد که در سال جاری این نرخ به سه درصد رسیده است.

ربیعی اضافه کرد: با رسیدن رشد اقتصادی به سه درصد کسب و کار در کارگاه های سرمایه بر بهبود یافته و به زودی نیز رونق اقتصادی در سایر بخش های تولیدی هم مشهود می شود.

وی گفت: ۹۰ درصد اشتغال کشور در حوزه کارگاه های خرد روی می دهد حال آن که این کارگاه ها شکننده بوده به همین دلیل نیز دولت حمایت از این کارگاه ها با استفاده از پرداخت یارانه بخش تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دولت در راستای رونق دهی به کسب و کار ۵۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت یارانه به بخش تولید و کشاورزی پیش بینی کرده است، افزود: افزون بر این دولت یازدهم در راستای رونق کسب و کار لایحه بهبود کسب و کار و خروج غیر تورمی از رکود را به مجلس ارائه کرده تا به کمک مجلس تصویب شود.

 ربیعی با اشاره به این که یکی دیگر از برنامه های دولت در این زمینه اجرای طرح اقتصادی پیش بینی پذیر و غیربخشنامه ای بوده که یکی از ملزومات آن کاهش نرخ سود بانکی است، گفت: کاهش نرخ سود بانکی یکی از برنامه های دولت در راستای کمک به تولید است اما تحقق این مهم نیاز به زمان داشته و نمی توان به یک باره با صدور بخشنامه این کار را عملی کرد.

وی با تأکید بر این که باید کاهش نرخ سود بانکی همراه با کاهش نرخ تورم باشد به گونه ای که پول پرقدرت از چرخه جامعه خارج شود، افزود: در شرایط فعلی تولید با نرخ بهره بانکی موجود کارایی ندارد به همین دلیل می بایست نرخ سود بانکی با پرداخت یارانه به بانک ها کاهش داده شود تا تولید صرفه اقتصادی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برنامه دارد تا تورم حداقل در یک دوره شش ساله به نرخ تک رقمی برسد که از ۴۰ سال پیش تاکنون سابقه نداشته است.

گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح روز جمعه در سفری دو روزه وارد خراسان شمالی شد، افتتاح و کلنگ زنی چند مجموعه تولیدی و صنعتی از جمله برنامه های علی ربیعی در این سفر است.

کد خبر 2512777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha