۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

سبزی:

دهلران با چشمه های آبگرم و تمدن ۹ هزار ساله آماده نوروز است

دهلران با چشمه های آبگرم و تمدن ۹ هزار ساله آماده نوروز است

ایلام-فرماندار شهرستان دهلران گفت: دهلران با چشمه های آبگرم و تمدن ۹ هزار ساله آماده نوروز است.

امید علی سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۴۰۰ آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: تپه باستانی ۹ هزار ساله علی كش و قلعه شاخ در بخش تاریخی، چشمه قیر و غار خفاش ‏در بخش طبیعی، امامزاده ۷۰۰ ساله سید ابراهیم (ع) در بخش مذهبی، تعزیه در بخش معنوی و یادمان ‏شرهانی در بخش گردشگری دفاع مقدس از آثار شاخص باستانی این شهرستان هستند. ‏

وی افزود: شهرستان دهلران با داشتن جاذبه های متنوع گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه این بخش دارد و چشمه های آبگرم شهرستان دهلران یکی از عجایب گردشگری استان به شمار می رود هر ساله تعداد زیادی گردشگر از این چشمه ها به دلیل اهمیت بالای درمانی بازدید می کنند.

سبزی عنوان کرد: چشمه های آبگرم شهرستان دهلران به سبب اهمیت بالا در سال ۱۳۵۵ توسط محیط زیست ثبت ملی شده اند که نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان برای ایجاد امکانات بیشتر و استفاده مردم است.

فرماندار شهرستان دهلران افزود: چشمه های آبگرم شهرستان دهلران دارای خواص گوگردی بوده و طبق بررسی های کارشناسان در درمان انواع بیماریهای پوستی، مفصلی و ... مناسب است که می توان با ایجاد امکانات و سالنهای تخصصی و افراد متخصص راه را برای ورود گردشگران به این منطقه باز کرد.

این مسئول بیان داشت: گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افراد دارای عارضه های ‏پوستی و جلدی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی به ویژه ‏گوگرد، چشمه های آبگرم دهلران را به عنوان پزشک طبیعت بهترین مکان برای درمان خود ‏معرفی می کنند. ‏

وی بیان داشت: دهلران به لحاظ یادمان‌ها و آثار دوران دفاع مقدس نیز دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری در عرصه گردشگری و جذب کاروان راهیان‌نور است به طوری که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از یادمان‌های دهلران و مناطق عملیاتی دیدن می‌کنند.

سبزی اظهار داشت: غار خفاش یکی از پدیده های نادر طبیعی کشور و میان کشورهای منطقه است که حدود یک کیلومتر از چشمه های آبگرم شهرستان دهلران فاصله دارد.

وی افزود: این غار طبیعی حدود ۲۶۵ متر طول دارد و دارای استالاکیتها و استالاکمیتهای فراوانی است و ده ها گونه از خفاش دمدار- خفاش بال پهن در آن زندگی می کنند و این غار بسیار حائز اهمیت است.

شهرستان دهلران در ۲۲۰ کیلومتری جنوبغربی استان ایلام قرار گرفته است وبا بیش از شش هزار و ۸۱۷  کیلومتر مربع و بزرگترین شهرستان استان از لحاظ وسعت است.

کوههای این شهرستان شامل جبال حمرین، سیاه کوه، کبیرکوه، دینارکوه و اناران هستند و دهلران مانند بین النهرین کوچکی در وسط رودخانه میمه در غرب و رودخانه دویرج در شرق قرار گرفته است.

این شهرستان دارای بیش از ۲۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

کد خبر 2513069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha