۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

بصیری در کرج:

رسانه مستقل در دنیا وجود ندارد/خبرنگاری مانند روحانیت است

رسانه مستقل در دنیا وجود ندارد/خبرنگاری مانند روحانیت است

کرج - رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در حال حاضر رسانه مستقلی در دنیا وجود ندارد، گفت: هر رسانه‌ای در جهان به یک نظریه و اندیشه‌ای وابسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بصیری در همایش بسیج و رسانه و فرهنگ که ظهر شنبه در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، دنیای امروز را دنیای جنگ رسانه خواند و گفت: جنگ رسانه به این معنی که دشمن با ابزار نظامی درصدد ضربه به ما نیست بلکه از طریق ابزار قدرتمند رسانه ها وارد عمل می شود.

وی رسانه امروز را به معنای فعالیت فیزیکی، ذهنی و معنوی کسانی دانست که رسانه را اداره و برای آن هزینه پرداخت می کنند و تصریح کرد: در حال حاضر رسانه مستقلی در دنیا وجود ندارد و هر رسانه‌ای در جهان به یک نظریه و اندیشه‌ای وابسته است و اگر بتوانیم به مردم آگاهی بیشتر ببخشیم و هنر آگاهی بخشی را تقویت کنیم، می‌توانیم گام بلندی برداریم.

بصیری یادآور شد: طی 20 سال گذشته بیش از 30 خبرنگار از رسانه‌های معروف جهان اخراج شده‌اند و در کشور ما نیز همه رسانه‌ها تابع تفکرات جمهوری اسلامی ایران هستند.

بیش از گذشته، بسیج، رسانه ای و رسانه ها بسیجی شوند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه سخنانش خبرنگاران را پیامبران جمهوری اسلامی در جهان توصیف و تاکید کرد: از دیدگاه ما هر رسانه‌ای که حدود جمهوری اسلامی را رعایت کند بسیجی رسانه‌ای است و امروز در شرایطی قرار داریم که باید بیش از پیش بسیج، رسانه ای و رسانه ها بسیجی شوند.

وی تبدیل دانش به مهارت بومی در حوزه فعالیت رسانه ای، به روز بودن اصحاب رسانه ها و در دستور کار قرار دادن دشمن شناسی را از برنامه های مورد نیاز برای فعالیت رسانه ای دانست و اظهار داشت:خبرنگاری نه یک شغل بلکه مانند روحانیت یک رسالت است و اصحاب رسانه باید در مطالبشان نگاه اصلاح نگر داشته باشند و به گونه ای قلم نزنند که افراد به نظام بدبین شوند.

کد خبر 2513315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha