۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳

در جشنواره سراسری شیوه های تدریس معارف دین/

دو استاد علوم دینی خراسان شمالی برگزیده شدند

دو استاد علوم دینی خراسان شمالی برگزیده شدند

بجنورد- مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری خراسان شمالی گفت: دو مدرس معارف دینی این استان در سومین جشنواره سراسری شیوه های نوین تدریس معارف دین به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار با اشاره به این که در سومین جشنواره سراسری شیوه های نوین تدریس معارف دین داوران دو نفر از اساتید و مدرسان معارف دینی خراسان شمالی به عنوان برگزیده انتخاب شدند، اضافه کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که ابتدای هفته جاری به میزبانی بندر انزلی در استان گیلان برگزار شد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و حجت الاسلام میثم بهاری، از اساتید و مدرسان دینی استان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی با بیان این که از خراسان شمالی شش مدرس برتر معارف دینی در قالب تهیه فیلم، نحوه تدریس خود را به این جشنواره سراسری ارسال کرده بودند که از بین آن ها دو مدرس برگزیده شدند، افزود: در این جشنواره حجت الاسلام یعقوبی در بخش اعتقادات و حجت الاسلام بهاری در بخش احکام به عنوان افراد برگزیده انتخاب شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

شیرازیان اظهار داشت: این جشنواره با موضوع چهار حوزه قرآن با محوریت شیوه‌های نوین آموزشی حفظ و تثبیت محفوظات قرآنی و تفسیر قرآن، احکام با محوریت نماز، اعتقادات با محوریت توحید، عدل، نبوت، امامت، معاد و در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی با محوریت شیوه‌های نوین آموزش در حوزه سبک زندگی دینی برگزار شد.

به گفته وی در این جشنواره از هشت پژوهشگر عرصه تفسیر قرآن، ۱۲ فعال قرآنی، شش محقق و مدرس در محور اعتقادات، شش نفر از پژوهشگران و مدرسان حوزه احکام و سه فعال و مدرس اخلاق تجلیل صورت گرفت.

شیرازیان شناسایی و تشویق مربیان کارآمد به همراه تجلیل از نوآوران و خلاقیت های برتر در عرصه تدریس معارف اسلامی، انتقال و تبادل مهارت ها و تجارب مفید تدریس، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در این امر، شناسایی شیوه ها و روش های نوین تدریس معارف دین، به کارگیری شیوه های برتر در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، شناسایی و توسعه رسانه های آموزشی مؤثر در تربیت دینی و کارآمد شدن آموزش های غیر رسمی دینی و همگام شدن با روش های نوین تدریس را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره سراسری عنوان کرد.

کد خبر 2514566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha