۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

آذرنیا:

ایجاد فرهنگسرای ویژه نابینایان در تبریز ضروری است

ایجاد فرهنگسرای ویژه نابینایان در تبریز ضروری است

تبریز- مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: ایجاد فرهنگسرای ویژه برای نابینایان در تبریز ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آذرنیا دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بررسی تاسیس فرهنگسرای اختصاصی نابینایان در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این فرهنگسرا برای اولین بار در سطح کشور با محوریت استفاده از توان هنری نابینایان شروع به فعالیت خواهد کرد، افزود: این فرهنگسرا با مشارکت و فعالیت خود نابینایان در بخش های مختلفی چون کتابخانه کتاب های صوتی، بریل و فعالیت های قرآنی و کلاس های آموزشی فعالیت خواهد کرد.

آذرنیا ادامه داد: ضعف جسمانی یا اختلال حرکتی و جسمی یک شهروند نباید باعث آن شود که از خدمات عمومی شهری و فرهنگی بی بهره باشد و تاسیس این فرهنگسرا کمک می کند تا نیازهای مرتبط فرهنگی فراهم آید.

وی افزود: شهر تبریز از دیرباز مهد آموزش و پرورش استعدادهای ناشنوایان و نابینایان بوده است و از افراد معلول انسان هایی مفید و موثر برای جامعه ساخته که بسیاری از آنان سرآمدان رشته های خود شده اند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این فرهنگسرا بتواند زمینه ای برای بهره گیری و شناخت استعداد افراد نابینا باشد تا شاهد حضور آنان در عرصه های گوناگون اجتماع باشیم.

کد خبر 2514804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha