۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴

نیکلاس برنز:

کنگره اجازه دهد کاخ سفید کارش را تمام کند

کنگره اجازه دهد کاخ سفید کارش را تمام کند

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از اقدام سناتورهای جمهوریخواه در ارسال نامه به رهبران ایران، از کنگره خواست تا اجازه دهد کاخ سفید کار آغاز شده درباره جمهوری اسلامی را به پایان برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، «نیکلاس برنز» که در مدت حضور در وزارت خارجه آمریکا از کارشناسان صاحب نام حوزه ایران محسوب می شود اقدام ۴۷ سناتور جمهوریخواه در ارسال نامه به رهبران ایران را نامناسب و غیرعاقلانه خواند. 

برنز که مسئولیت سیاست گذاری دولت آمریکا در مورد ایران را برعهده داشت در پیامی در توئیتر خود نوشت: تمام ۵۳۵ عضو کنگره آمريکا نمی‌ توانند در مذاکرات با ايران نقش داشته باشند و از کنگره می خواهم تا اجازه دهد رئيس جمهور آمريکا اين مذاکرات را هدايت کند. 

۴۷ سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ ای سرگشاده به رهبران ایران، هشدار دادند که هر گونه توافق هسته‌ ای با دولت آمریکا، بدون نظر موافق کنگره، پس از ریاست جمهوری اوباما دوام نخواهد یافت.

در همین رابطه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه به رهبران ایران در مورد توافق احتمالی هسته ای، با انتقاد از این اقدام از آنها خواست در مذاکرات هسته ای دخالت نکنند.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز با اشاره به اینکه خود ۳۶ سال در سنا حضور داشته است اقدام این ۴۷ سناتور برای ارسال نامه به رهبران ایران را دون شأن این نهاد خوانده است.

سناتور «دایان فاینستاین» رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، نیز با انتقاد از اقدام سناتورهای جمهوریخواه این حرکت را آخرین اقدام برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته ای توصیف کرد.

کد خبر 2515377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha