۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

مدیر واحد فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

پنج سند طراحی بازی رایانه‌ای تولید شد

پنج سند طراحی بازی رایانه‌ای تولید شد

مدیر فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: یکی از شکل‌های حمایتی بنیاد، تولید پنج سند طراحی بازی است که در آینده نزدیک برای بهره‌مندی بازی‌سازان به مناقصه گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متین ایزدی افزود: پس از فرآیند طولانی تحقیقاتی، تعدادی بازی‌نامه فاخر تولیدشده که می‌توانیم در اختیار بازی‌سازان علاقه‌مند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در جلسات شورای سیاست گذاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصمیم گرفته شد تا با توجه به تغییر شکل حمایت بنیاد از حمایت‌های مستقیم به غیرمستقیم، بازی‌نامه‌هایی با مفاهیم و مصادیق ارزشی طراحی شود، گفت: برای حفظ بنیان‌های فکری و رشد محتوای فرهنگی در بازی، سند طراحی بازی کلید خورد.

ایزدی ادامه داد: بازی نامه‌هایی برای مخاطب ویدیو گیم درگروه سنی ۱۲ تا ۱۸سال طراحی شده است.

مدیر واحد فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به روند طراحی سند طراحی بازی اشاره کرد و توضیح داد: در مرحله نخست  مباحث دینی و مذهبی، گفتمان انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، داستان‌های ایرانی و فارسی و مشکلات و معضلات اجتماعی شناسایی شدند و در مرحله بعدی در این حوزه با توجه به اینکه چه مخاطبی وجود دارد، کار آغاز شد.

وی افزود: برای مثال در حوزه مشکلات و معضلات اجتماعی شاید مساله طلاق مناسب گروه سنی مخاطب ویدیو گیم نباشد برای همین در این حوزه موضوعات بزرگ شکسته شدند و در حوزه اجتماعی، طلاق حذف شد و تعدادی کلید واژه مانند فرار از خانه، تمایز نسل‌ها و اعتیاد که نسل امروزی مخاطب ویدیوگیم را تهدید می‌کند، مورد توجه قرار گرفت.

ایزدی ادامه داد: در طول حدود سه ماه جلسات شواری سیاست گذاری، موضوعات یاد شده استخراج شد و پس از آن ایده‌های اولیه تعریف شد.

مدیر واحد فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه در شواری سیاست گذاری به شکل کارگروهی حدود ۲۰۰ ایده اولیه تولید شد، گفت: ایده‌ها طی مراحلی فیلتر شدند و در نهایت ۱۰ ایده که شامل مصادیق فرهنگی و ارزشی البته با توجه به جذابیت برای مخاطب، انتخاب شد.

ایزدی با یادآوری اینکه ۱۰ ایده طراحی شده به واحد فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای پیشرفت در روند طراحی محول شد، افزود: در واحد فرهنگی کارگروهی از جوانان بازی‌ساز که در زمینه بازی نامه‌نویسی تجربیات مناسبی داشتند تشکیل شد.

وی ادامه داد: ایده‌های مورد تایید در شورای سیاست گذاری طی جلسات منظمی از شهریور تا بهمن ماه  تبدیل به داستان‌های سه خطی و داستان سه خطی تبدیل به داستان‌های ۱۰خطی و بعد به داستان‌های یک صفحه‌ای تبدیل شد و در ادامه برای داستان‌ها کاراکترهایی تعریف شدند. در مرحله پایانی، داستان بازی  نوشته شد و بعد پیوندشان را گسترش دادیم و گیم‌پلی بازی را ساختیم.

ایزدی گفت: پس از طی روند ایده‌های اولیه در بنیاد یک سند اولیه که گویای داستان بازی، حال و هوای بازی، ساختار کلی بازی و گیم پلی بازی بود به دست آمد.

مدیر فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تولید پنج  سند طراحی بازی اشاره کرد و توضیح داد: بازی‌نامه‌هایی با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی، گونه‌های نادرحیوانات در محیط زیست ایرانی، دوره عیاران (زمانی که اسلام وارد ایران می شود)، فرار از خانه و مساله اعتیاد و آزادگی دینی در رابطه با واقعه عاشورا تولید شده است.

وی از برپای مناقصه سند طراحی بازی خبرداد و گفت: قرار است در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای بازی‌سازان که علاقه‌مند به تولید این بازی‌نامه ها هستند، فراخوان اعلام شود.

ایزدی در پایان افزود: بازی‌سازانی که تولید سند طراحی بازی را برعهده بگیرند، از حمایت بنیاد برای تولید بهره‌مند خواهند شد. 

کد خبر 2515420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha