۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸

پیشنهاد نوروزی هنرمندان به مردم

«سقراط» و «رابینسون کروزوئه» ببینید/ آشنایی با «بی‌شعوری»

«سقراط» و «رابینسون کروزوئه» ببینید/ آشنایی با «بی‌شعوری»

رضا مولایی بازیگر تئاتر و تلویزیون به مردم پیشنهاد داد در ایام نوروز دیدن نمایش های روی صحنه را از یاد نبرند و البته کتاب «بی شعوری» را هم مطالعه کنند.

رضا مولایی بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت های تازه اش در سال ۹۴ به خبرنگار مهر گفت: قرار است در نیمه اول سال جدید در نمایشی به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی ایفای نقش کنم که البته هنوز نام آن مشخص نیست و از میان دو نمایشنامه قرار است یکی از آنها برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شود.

وی درباره پیشنهادی که در ایام نوروز به برای بهره گیری بیشتر مردم از تعطیلاتشان دارد، بیان کرد: در حال حاضر مشغول مطالعه کتاب «بی شعوری» هستم که با زبانی طنز برخی رفتارهای ناشایست مردم را بیان می کند. این کتاب  بسیار جذاب و خواندنی است و پیشنهاد می کنم که مردم نیز حتما این اثر را بخوانند.

بازیگر نمایش «مردی برای تمام فصول» متذکر شد: همچنین به تازگی فیلم «هنوز آلیس» را هم دیده ام که جولین مور برای بازی در آن اسکار بهترین بازیگر نش اول زن را به دست آورد. این فیلم اثری بسیار دیدنی است که علاقمندان می توانند آن را ببینند.

وی در پایان صحبت هایش یادآور شد: البته فکر می کنم بدون پیشنهاد ما هم مردم فیلم می بینند و لازم نیست آنها را به دیدن فیلم های روز دنیا تشویق کنیم اما امیدوارم همانطور که مردم این روزها به فیلم دیدن گرایش پیدا کرده اند کتاب هم بخوانند و به دیدن تئاترهای روی صحنه نیز بیایند. در ایام نوروز هم نمایش های «سقراط» و «رابینسون کروزوئه» روی صحنه می روند که پیشنهاد می کنم به دیدن آنها نیز بروند.

«بی‌شعوری» با عنوان فرعی راهنمای عملی شناخت و درمانِ خطرناک ترین بیماری تاریخ بشریت نوشته خاوير كرمنت با ترجمه محمود فرجامی از سوی انتشارات تیساروانه بازار نشر شده است. این کتاب درباره بی‌شعوری در دوره معاصر و تاثیر عمیقی است که بی‌شعورها با نفوذ در اجتماع، سیاست، علوم، تجارت، دین و امثال اینها در دنیای معاصر می گذارند. به نظر نویسنده، بی‌شعورها احمق نیستند، اتفاقا بیشتر آنها نابغه اند اما نابغه هایی خودخواه، مردم آزار، با اعتماد به نفس بالا و البته وقیح که نتیجه تیزبازی هایشان در نهایت به ضرر خودشان و اطرافیانشان می شود.

 

کد خبر 2515826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha