۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵

پیشنهاد نوروزی هنرمندان به مردم

نوروز را با «آبادانی ها» سپری کنید/ حضور پیرمرد صدساله در ایران

نوروز را با «آبادانی ها» سپری کنید/ حضور پیرمرد صدساله در ایران

افشین هاشمی با اشاره به فیلم هایی که اخیرا دیده است پیشنهاد کرد که مردم در نوروز فیلم «آبادانی ها» ساخته کیانوش عیاری را تماشا کنند.

افشین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیشنهادهایی که می تواند برای مردم در ایام نوروز داشته باشد، گفت: فکر می کنم چنین پیشنهادهایی خیلی کلی باشد و هرکس باید بنا به علاقه خود اوقاتش را پر کند با این حال من چندی پیش توانستم رمان «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» از یوناس یوناسون را بخوانم و همان را به دیگران هم پیشنهاد می دهم.

وی در توضیح خود از این کتاب بیان کرد: این رمان بسیار مهیج، جنون آمیز و غیر قابل پیش بینی بود و نکته جالب آن هم این است که شخصیت رمان در قسمتی از آن در دهه ۲۰ به ایران می آید و من پیش از خواندن کتاب از این موضوع خبر نداشتم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «گاوصندوق» به فیلم هایی که اخیرا تماشا کرده است اشاره و بیان کرد: چندی پیش از میان فیلم های برگزیده اسکار «مرد پرنده ای» را دیدم و پیشنهاد می کنم که مردم در تعطیلات این اثر را ببینند.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون افزود: همچنین در میان فیلم های ایرانی نیز بعد از ۲۰ سال به طور اتفاقی موفق شدم دوباره فیلم «آبادانی ها» ساخته کیانوش عیاری را تماشا کنم. فکر می کنم اولین بار دانشجوی سال اول دانشگاه بودم که این اثر را دیدم و بسیار لذت بردم الان هم که ۲۰ سال از آن زمان گذشته است و من در این مدت در حوزه سینما کار کرده و تجربه های خوبی داشته ام و باز هم معتقد هستم که فیلم بسیار دقیقی است.

هاشمی با اشاره به اینکه اولین بار این فیلم را در جشنواره فیلم فجر تماشا کرده است، گفت: «آبادانی ها» در نظر من فیلم بسیار خوبی است و من به کسانیکه آن را ندیده اند پیشنهاد می کنم که حتما در ایام نوروز زمانی را اختصاص دهند و تماشایش کنند. 

بازیگر مجموعه های تلویزیونی «مسافرخانه سعادت» و «نیمکت» همچنین درباره سفر در ایام نوروز بیان کرد: نوروز تهران خلوت است و من ماندن در همین شهر را ترجیح می دهم چراکه این حس خوبی است که بدانید، می توانید به هر جایی که بخواهید ۲۰ دقیقه ای برسید.

وی در پایان گفت: تهران در این ایام هوای بسیار خوبی دارد و من دوست دارم نوروز را در شهری بمانم که کوچه پس کوچه هایش را می شناسم و از طرف دیگر من چون کارمند نیستم می توانم در دیگر اوقات سال نیز به سفر بروم.

«پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» نام نخستین رمان یوناس یوناسون است که در سال ۲۰۰۹ در سوئد منتشر شد. داستان این رمان درباره زندگی یک پیرمرد است که به نوعی وقایعی از قرن بیستم به مدد حوادث زندگی‌اش مرور می‌شوند. روایت این کتاب، طنزگونه بوده و پیرمرد قصه حتی در حوادث دهه ۲۰ ایران نیز حضور پیدا می‌کند.

کد خبر 2515948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha