۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

بیستونی در گفتگو با مهر مطرح کرد:

دعوتی متفاوت از هموطنان پایتخت برای گذراندن تعطیلات در کرمانشاه

دعوتی متفاوت از هموطنان پایتخت برای گذراندن تعطیلات در کرمانشاه

کرمانشاه- معاون سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه، از ارسال ۵۰ دعوت‌ نامه به همراه اکیپ‌ هایی برای دعوت حضوری از هموطنان پایتخت نشین به استان در ایام نوروز خبر داد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای نوروز ۹۴، گفت: هم‌ اکنون محوطه‌های تاریخی طاقبستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی به صورت ویژه برای نوروز ۹۴ آماده سازی شده و پذیرای گردشگران است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی برای استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی در استان نیز، گفت: چاپ بروشور، بنر و دعوت‌ نامه برای دعوت هموطنان پایتخت نشین از جمله اقدامات سازمان است.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال نیز چون سنوات گذشته ۵۰ دعوت نامه برای دعوت از هموطنان به استان تهیه شده است اما همانند سنوات گذشته پست نمی شود، بلکه اکیپی از سازمان روز جمعه به پایتخت رفته و برای ارائه دعوت‌ نامه‌ ها محلاتی را به صورت تصادفی انتخاب و از آنان برای سفر به استان کرمانشاه دعوت می‌ کنند. همچنین این دعوت‌ نامه ها بین ادارات دولتی توزیع می‌ شود.

مرادی بیستونی افزود: این اقدام دوبار در سال‌ های اخیر صورت گرفته و از طریق پست هموطنان را دعوت کرده ایم اما امسال اکیپ‌ های ما برای دعوت به تهران سفر می کنند.

وی، تصریح کرد: در این دعوت‌ نامه ها به همراه کارت تبریک نوروز  اقلامی فرهنگی‌ برای معرفی جاذبه‌ های گردشگری استان کرمانشاه ارائه می‌ شود.

تعیین ۱۰۰ شیفت کاری برای راهنمایی گردشگران در نوروز

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از حضور اکیپ‌ های راهنمای گردشگری در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: هر روز ۱۰۰ شیفت کاری برای اکیپ های مستقر در محوطه های تاریخی چون طاقبستان، بیستون، معبد آناهیتا و...تعیین شده است و به راهنمایی گردشگران می‌ پردازند.

مرادی بیستونی از تهیه کلیپ‌ ها و تیزرهای تبلیغاتی برای پخش در شبکه های سراسری و استانی با محتوای معرفی استان خبر داد.

وی همچنین به برگزاری مانور ستاد خدمات سفر با حضور بیش از ۲۰ دستگاه خدمات رسان در روز ۲۵ اسفند اشاره کرد و گفت: این مانور راس ساعت ۱۰ صبح ۲۵ اسفند از پارک شرقی کرمانشاه آغاز و تا سه را ه مسکن ادامه دارد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه برای اجرای برنامه‌ های فرهنگی طی نوروز و در محوطه‌ های تاریخی و گردشگری استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ ها بعد از ایام فاطمیه و در قالبهایی چون تئاتر خیابانی به اجرا در می‌ آید. همچنین در ایام فاطمیه نیز برنامه‌های فرهنگی- مذهبی با محتوای متناسب اجرا خواهد شده که از آن جمله می توان به اجرای گروه تعزیه‌ خوان‌ ها اشاره کرد.

مرادی بیستونی از حضور چهار اکیپ نظارتی  این سازمان برای بازرسی از هتلها، مهمانسراها و خدمات بین راهی خبر داد و گفت: این اکیپ‌ ها چهار نفره بوده و به صورت مستمر بین این مراکز گشت زنی خواهند کرد.

وی شماره ۰۹۶۶۹را نیز برای اعلام تخلفات، پیشنهادات و حتی تشویقهای مردم نسبت به مراکز خدماتی اعلام کرد.

۱۳۱ مدرسه برای اسکان مسافران آماده است

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه، از تجهیز مجموعه های تاریخی بیستونی، طاقبستان و معبد آناهیتا به سرویس‌ های بهداشتی جدید خبر داد.

مرادی بیستونی از آمادگی ستاد اسکان آموزش و پرورش نیز در استان خبر داد و گفت: ۱۳۱ واحد مدرسه با هزار و ۳۶۵ کلاس در شهرستان کرمانشاه آماده اسکان مسافران نوروزی است و در شهرستان‌ های دیگر نیز تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.

وی به چیدمان سفره‌ های هفت‌ سین توسط شهرداری‌ های مناطق مختلف استان اشاره کرد و از نصب بنرهای خوشامدگویی پس از چهارشنبه‌ سوری در سطح استان خبر داد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در پایان تاکید کرد: ما تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ ایم که مهمانان زیادی را جذب استان کنیم اما خدمات سایر دستگاه‌ های و شرایط آب و هوایی نیز در جذب مهمانان و گردشگران به استان طی ایام نوروز ۹۴ و پس از آن موثر است.

کد خبر 2519179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha