۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶

محقر:

اعتبار ساخت مسجد دانشگاه بجنورد تأمین شد

اعتبار ساخت مسجد دانشگاه بجنورد تأمین شد

بجنورد- رییس دانشگاه دولتی بجنورد گفت: اعتبار کامل مورد نیاز برای ساخت مسجد این دانشگاه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب تأمین شده است.

احمد محقر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مطالعه احداث مسجد دانشگاه بجنورد و طراحی آن در سال های ۸۷ و ۸۸ انجام شد اما به دلیل اعتبارات کم و بودجه های متمرکز با وجود کلنگ زنی، عملیات احداث این مسجد در عمل آغاز نشد.

وی اضافه کرد: پس از آن در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در مهر ماه سال ۹۱ احداث این مسجد نیز از محل اعتبارات سفر رهبری مصوب شد که بر اساس آن اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مسجد از محل بودجه های متمرکز وزارت خانه در نظر گرفته شد.

محقر اظهار داشت: با وجود این به دلیل بالا بودن هزینه های طراحی و مطالعه احداث مسجد خواستار افزایش اعتبارات بودیم که این درخواست از سوی دفتر رهبری مورد استقبال قرار گرفت و با آن موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس برای اجرا و تکمیل پروژه مسجد دانشگاه بجنورد و هزینه های جانبی آن ۴.۸ میلیارد تومان اعتبار برآورد شد که دفتر رهبری برای پرداخت آن موافقت کرده و بر اساس برنامه ابتدای سال آینده پیمانکار برای اجرای این طرح انتخاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه دولتی بجنورد در سال تحصیلی جاری بیش از سه هزار دانشجوی دختر و پسر دارد که در ۲۰ رشته کارشناسی و ۱۳ رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی حدود ۵۰ هزار دانشجو دارد که در بیش از ۳۰ مرکز آموزش عالی از جمله دولتی، غیر انتفاعی، آزاد اسلامی و نیمه دولتی تحصیل می کنند.

کد خبر 2519291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha