۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۶

از محل اعتبارات عمرانی/

کسری بودجه جاری خراسان شمالی تامین شد

کسری بودجه جاری خراسان شمالی تامین شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: کسری بودجه جاری استان از محل اعتبارات عمرانی دستگاههای اجرایی تامین و پرداخت حقوق اسفندماه کارکنان پیش ازنوروز قطعی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی دوشنبه شب در شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه پرداخت حقوق اسفندماه کارکنان دولت در استان که سبب نگرانی بسیاری از کارمندان و خانواده های آنها شده بود، افزود: با مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان شمالی مقرر شد تا حقوق اسفندماه کارگران و کارمندان دستگاه های دولتی این استان که با کسری بودجه جاری مواجه بودند از محل جابه جایی اعتبارات عمرانی تامین شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس حقوق کارکنان دولت در خراسان شمالی پیش از نوروز سال ۹۴ پرداخت خواهد شد.

پرویزی اظهار داشت: به این منظور معاونت برنامه ریزی برای مدیریت اعتباری، ۱۳ درصد از اعتبار عمرانی امسال دستگاههای استانی را برای جبران کسری بودجه جاری به این بخش تخصیص داده است.

به گفته وی مدیریت ارشد استان با این جابه جایی از محل اختیارات قانونی برای رفع نگرانی خانواده های کارمندان و کارگران دستگاه های دولتی که حقوق پایان سال آنان واریز نشده بود اقدام کرد.

رییس شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: در این زمینه رییس خزانه داری کل کشور نیز قول مساعد برای جبران کسری بودجه جاری استان ها را از محل درآمدهای مازاد داده و در صورت تامین کسری بودجه جاری، از اعتبار عمرانی برداشتی انجام نمی شود.

پرویزی افزود: در صورت تامین کسری بودجه جاری از محل اعتبارات عمرانی در استان خراسان شمالی این جابه جایی به گونه ای انجام می شود که علاوه بر پرداخت حقوق کارمندان و کارگران دستگاه های دولتی، دستگاه ها بتوانند تعهد مالی خود را در حوزه عمرانی نیز پاسخگو باشند.

به گفته نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی تامین کسری بودجه جاری از محل اعتبار عمرانی امری قانونی و متداول در کشور است اما دولت یازدهم به گونه ای مدیریت کرده تا این جابه جایی ها به حداقل کاهش یابد.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی نیز جابه جایی اعتبار عمرانی برای رفع پرداخت امور جاری را از لحاظ برنامه بودجه سنواتی، قانونی دانست و گفت: در قانون بودجه اختیار برداشت ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی برای جبران کسری بودجه جاری به رییس شورای توسعه و برنامه ریزی استانها داده شده و این کار نیز برای انجام امور جاری استانی است.

مجید پورعیسی با اشاره به این که این جابه جایی اعتبار به گونه ای انجام می شود که دستگاه های دولتی بتوانند علاوه بر پرداخت حقوق اسفندماه کارمندان خود، به تعهدات خود در حوزه عمرانی نیز عمل کنند، افزود: با این اقدام مشکل آن دسته از کارمندان و کارگران دستگاه های دولتی استان که از محل بودجه جاری استانی حقوق و مزایا دریافت می کنند اما حقوق اسفندماه خود را به دلیل کسری بودجه جاری دریافت نکرده بودند رفع شد.

کد خبر 2519898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha