۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۴۷

مهر گزارش می دهد/

دود آتش چهارشنبه سوری در چشم جوانان مشهدی و شهرداری

دود آتش چهارشنبه سوری در چشم جوانان مشهدی و شهرداری

مشهد- حوادث ناشی ازمراسم چهارشنبه آخر سال در مشهد با مجروحیت یک رفتگر و سوختن درختان و بر جای گذاشتن ۶ مجروح موجب شد تا دود آن به چشم بسیاری شهروندان برود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم چهارشنبه آخر سال تا بامداد امروز با حضور و آماده باش کامل نیروهای سازمان آتش نشانی، انتظامی و اورژانس همراه بود و ۵ مجروح در مشهد بر جای گذاشت.

برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال که متاسفانه به دلیل فعالیت غیرمجاز تعدادی از تولیدکنندگان مواد محترقه همواره با مخاطرات زیادی روبرو بوده است موجب شد تا سه مجتمع مسکونی در مشهد طی دو روز گذشته دچار حادثه انفجار شده و ۶ جوان راهی بیمارستان شوند.

برگزاری این مراسم و هیجانات کنترل نشده برخی از جوانان همچنین در این مراسم نیروها و امکانات سازمان اتش نشانی شهرداری مشهد را نیز شب گذشته در امان نگذاشت و در حالی که ماموران این سازمان به منظور اطفای حریق به منطقه توس مشهد اعزام شده بودند با مواد محترقه توسط برخی از مخلان امنیت مورد حمله قرار گرفتند و از امداد رسانی بازماندند.

شب گذشته همچنین به دلیل کار گذاشتن مواد محترقه در سطل زباله یک رفتگر شهرداری نیز مجروح شد.

چهارشنبه آخر سال مشهد که تا ساعت ۲و ۳۰ دقیقه بامداد امروز خواب را از چشمان ماموران آتش نشانی، اورژانس و نیروهای انتظامی ربود نه تنها موجب به آتش کشیدن برخی از درختان شهر شد بلکه، شیشه خودروی آتش نشانی را شکست، دستان پینه بسته کارگر شهرداری را در آستانه نوروز زخمی کرد و دل ۶ خانواده را با از دست دادن چشم و زیبایی فرزندشان سوزاند و آثار سیاهی خود را بر جای جای شهر باقی گذاشت.

آوار هیجان بر سر ۳ جوان مشهدی

همزمان با برپایی مراسم چهارشنبه سوری شب گذشته به دلیل فعالیت تعداد ۳ جوان در یک منزل مسکونی به منظور ساخت و تولید مواد محترقه یک مجتمع مسکونی بر اثر انفجار دچار تخریب شد.

این حادثه هنگامی رخ داد که سه جوان در زیرزمین این مجتمع در حال بازی با مواد محترقه دست ساز بودند که به ناگاه با انفجار مهیبی بخشی از دیوار ها و سقف این زیر زمین ریزش کرد و این سه جوان را در زیر آوار هیجان مدفون ساخت.

با حضور به موقع ماموران سازمان آتش نشانی در شامگاه گذشته در این مجتمع ۶ واحدی ۳ جوان مدفون شده در زیر آوار نجات داده شده و به بیمارستان اعزام شدند.

۱۷۵۰ تلفن استمداد نجات

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص حوادث به وقوع پیوسته آخر سال شهر مشهد به مهر گفت: در روز گذشته تعداد ۳ هزار و ۶۰۳ تماس تلفنی با مرکز فرماندهی این سازمان برقرار شد که از این تعداد یک هزار و ۷۵۰ تماس به منظور اطلاع رسانی و درخواست  شهروندان برای اطفای آتش سوزی های آخرین چهارشنبه سال بود.

آتشپاد دوم حسن جعفری بیان کرد: درشب گذشته از مجموع ۷۴ مورد حریق و حادثه رخ داده در سطح شهر مشهد تعداد ۴۲ مورد به مراسم چهرشنبه سوری تعلق داشت.

وی افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته که به ۳۳ مورد  آتش سوزی و اطفای حریق منجر شد ۹مورد افزایش داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی افزود: آتش نشانان این سازمان نخستین عملیات خود را در اطفای حریق های چهارشنبه آخر سال از ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه بعداز ظهر سه شنبه آغاز و آخرین عملیات نیز بامداد امروز و در ساعت ۲:۱۱ دقیقه انجام شد.

وی افزود: بیشترین علت آتش سوزی ها ناشی از آتش زدن لاستیک وضایعات در خیابان ها با ۳۳مورد گزارش شده  و همچنین در همین راستا در شب گذشته تعداد ۵ اصله درخت نیز به آتش کشیده شد که آتش نشانان اقدام به مهار این آتش سوزی ها کردند.

وی بیشترین وقایع آتش سوزی را در محدوده خیابان های وکیل آباد، بلوار ارشاد، بلوار توس، الهیه، لادن، دستغیب و قاسم آباد مشهد عنوان کرد.

وی افزود: در عملیات امدارسانی و اطفای حریق شب گذشته خوشبختانه مورد فوتی به سازمان گزارش نشده  اما این حوادث ۵ نفر مصدوم برجای گذاشت.

وی افزود: در حادثه ظهر دیروز یک جوان ۱۷ ساله در بولوار وحدت مشهد دچار آسیب شد که توسط آتش نشانان نجات یافت و در حادثه دوم  نیز به دلیل انفجار ترقه دست ساز در منزلی ۳ طبقه در بولوار الهیه مشهد ۳ مصدوم برجای گذاشت و در حادثه سوم نیز باز هم انفجار ترقه دست ساز در داخل ظرف زباله شهرداری منجر به مجروح شدن یک رفتگر در بولوار صارمی مشهد شد.

وی گفت: متاسفانه حضور خودروی آتش نشانی در یکی از عملیات های اطفای حریق نیز به دلیل پرتاب مواد محترقه توسط برخی از افراد مخل امنیت به سوی آتش نشانان موجب شکستن شیشه های خودروی امداد و نجات این سازمان شد.

کد خبر 2520577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha