۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۷:۱۵

گزارش خبری مهر/

استقبال ازسوگواره کوچه های بنی هاشم/آغاز سال باعطر گل یاس

استقبال ازسوگواره کوچه های بنی هاشم/آغاز سال باعطر گل یاس

ورامین-دومین نمایشگاه کوچه های بنی هاشم با هدف نشر ارزش ها و سیره فاطمی در ایام فاطمیه در ورامین برپا شده و استقبال کم نظیر مردم از این نمایشگاه حکایت از موفقیت این حرکت بزرگی فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام فاطمیه و شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، دومین نمایشگاه کوچه های بنی هاشم با عنوان سوگواره یاس نبوی در شهرستان ورامین برپا شده است.

سال گذشته نخستین بار سوگواره کوچه های بنی هاشم با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین در شهرستان ورامین برپا شد و استقبال پرشور مردم از بخش های مختلف این نمایشگاه سبب شد تا مسئولان شهری بویژه شهردار ورامین نسبت به برگزاری دومین سوگواره تلاش کنند.

روایت صحنه های زندگی حضرت زهرا(س) در کوچه های بنی هاشم

دومین نمایشگاه کوچه های بنی هاشم با هدف نشر ارزش ها و سیره فاطمی همزمان با آغاز ایام فاطمیه در ورامین برپا شده است و استقبال کم نظیر مردم از این نمایشگاه حکایت از موفقیت این حرکت بزرگی فرهنگی دارد.

در این نمایشگاه فرهنگی- مذهبی صحنه های مهمی از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نظیر باب الالباب، کوچه‌های بنی‌هاشم (ع)، محل نمادین سیلی خوردن حضرت فاطمه (س)، منزل امیرالمؤمنین (ع) و غیره به نمایش درآمده است.

 

کودکانی که برای شناخت اهل بیت نقاشی می کنند

همچنین در این نمایشگاه بخش های جانبی نظیر عرضه محصولات فرهنگی و مذهبی و ایستگاه نقاشی کودکان نیز وجود دارد که مورد توجه بازدیدکنندگان و علاقه مندان به سیره اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته است.

مهدی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال پرشور و کم نظیر شهروندان ورامینی از دومین نمایشگاه کوچه های بنی هاشم اظهار داشت: استقبال مردم شهرستان ورامین از دومین نمایشگاه کوچه های بنی هاشم پررنگ تر از سال گذشته است.

مسئول نمایشگاه کوچه های بنی هاشم شهرستان ورامین افزود: این نمایشگاه از روز سیزدهم اسفندماه همزمان با آغاز ایام فاطمیه اول در ورامین گشایش یافت و تا روز سیزدهم فرودین ماه و پایان تعطیلات نوروزی به کار خود ادامه می دهد.

زنانی که با حضور در نمایشگاه متحول شدند

وی ادامه داد: در مراسم افتتاح این نمایشگاه آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین حضور یافته و از تلاش های شهرداری این شهرستان در جهت برپایی این نمایشگاه و آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ اهل بیت تشکر و قدردانی کردند.

  

رحیمی اضافه کرد: بسیار جالب توجه بود که غم و غربت کوچه های بنی هاشم که در آن نمایشگاه به خوبی بازسازی شده است مورد توجه بازدیدکنندگان بویژه زنان و دختران قرار گرفت به طوری که برخی از آنان در گفتگو با مسئولان نمایشگاه اعلام کردند که از این لحظه در حفظ حجاب و ارزش های اسلامی توجه بیشتری خواهند کرد.

گفتنی است در دومین سوگواره با المان‌های جدید صحنه‌هایی از غدیر، باغ فدک، سقیفه، مسجد النبی (ص)، باب الالباب، کوچه‌های بنی‌هاشم (ع)، محل نمادین سیلی خوردن حضرت فاطمه (س)، منزل امیرالمؤمنین (ع)، بیت الزهرا(س)، حجره میثم تمار، منزل سلمان فارسی، بقیع، بیت الاحزان و بازسازی شده است.

کد خبر 2521263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha