۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

کلینتون بخت اول دمکرات ها در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا است

کلینتون بخت اول دمکرات ها در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا است

نظرسنجی ها نشان می دهد «هیلاری کلینتون» به عنوان گزینه نخست حزب دمکرات برای نامزدی در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، بخت «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، از دیگر نامزدهای احتمالی حزب دمکرات بیشتر است.

نتایج یک نظرسنجی که توسط شبکه سی ان ان و موسسه افکارسنجی ORC انجام گرفته نشان می دهد کلینتون نامزد احتمالی دمکرات ها در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری، بیشترین بخت را برای جانشینی «باراک اوباما» دارد. بر این اساس ۶۲ درصد از دمکرات ها و رای دهندگان به نامزدهای این حزب از نامزدی کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ حمایت کرده اند.

این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند از جدی ترین رقیب وی «جو بایدن» معاون اول اوباما حمایت می کنند. از سوی دیگر نظرسنجی مشابهی از جمهوریخواهان نشان می دهد گزینه مطرح آنها یعنی «جب بوش» از ۱۶ درصد حمایت برای نامزدی در این انتخابات برخوردار است.

در همین حال «اسکات والکر» فرماندار ایالت ویسکانسین با ۱۳ درصد و «ران پاول» سناتور ایالت کنتاکی با ۱۲ درصد، بخت های دوم و سوم نامزدی از سوی جمهوریخواهان در انتخابات پیش رو هستند.

کد خبر 2521344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha