۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱

محسن زاده:

سرانه جنگل در اردبیل پایین است/تمرکز بر طرح های آبخیز داری

سرانه جنگل در اردبیل پایین است/تمرکز بر طرح های آبخیز داری

نمین – مدیر کل منابع طبیعی و‌ آبخیز داری استان اردبیل تاکید دارد که سرانه جنگل در این استان پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله محسن زاده صبح جمعه در بازدید از جنگل فندقلو تصریح کرد: سرانه جنگل در اردبیل به ۵۵۰ متر به ازای هر نفر نزدیک است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح های توسعه جنگل و جنگل کاری مساحت جنگل ها از ۶۳ هزار هکتار به ۶۵ هزار هکتار رسیده است، افزود: برای هر نفر ۱۰ متر سرانه افزایش یافته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اذعان به اینکه استاندارد کشوری ۸۰۰ متر است، اضافه کرد: سال آینده از جمله اولویت های این نهاد اجرایی جنگل کاری است.

محسن زاده یادآور شد: امسال ۲۰۰ هکتار جنگل کاری برنامه ریزی شده بود که این طرح باید در سال آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه جنگل کاری با مشارکت خود مردم انجام خواهد شد، ادامه داد: نباید این انتظار وجود داشته باشد که در امر توسعه منابع طبیعی فقط یک یا دو نهاد اجرایی مسئولیت دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و‌‌آبخیز داری استان تصریح کرد: به منظور توسعه جنگل ها زیر ساخت ها آماده خواهد شد و از خود مردم جهت مشارکت دعوت به عمل خواهد آمد.

به گفته این مسئول به دلیل ضرورت در سال آینده ۴۰ درصد از برنامه ها و فعالیت های منابع طبیعی و‌آبخیز داری استان به حوزه آبخیز داری متمرکز می شود.

محسن زاده عمده فعالیت های آبخیز داری را شامل بیولوژی، جنگل کاری و حفاظت و توسعه مراتع خواند و افزود: تلاش ما دست یابی به استانداردها در سال آینده است.

مدیر کل منابع طبیعی و‌ آبخیز داری استان از جمله برنامه های توسعه جنگل فندقلو را کاشت و پرورش گونه های جدید فندق عنوان و اضافه کرد: امسال ۲۵۰ هزار اصله فندق تولید شده است.

وی با اذعان به وجود گونه های کمیاب گیاهی در این جنگل اضافه کرد: برنامه ریزی برای توسعه این جنگل در دو حوزه کاشت گونه ها و اقدامات حفاظتی متمرکز خواهد بود.

به گفته این مسئول در حال حاضر چهار نهالستان در سطح استان فعال بوده و نهال مورد نیاز جنگل ها و مراتع را تامین می کنند.

محسن زاده از گردشگران و مسافران خواست نسبت به صیانت از این جنگل اقدام کرده و در مراجعه به گونه های گیاهی آسیب وارد نسازند.

کد خبر 2521605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha