۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

محسن زاده به مهر مطرح کرد:

مجوز ویلاسازی در حوزه جنگل «فندقلو» صادر نمی شود

مجوز ویلاسازی در حوزه جنگل «فندقلو» صادر نمی شود

نمین – مدیر کل منابع طبیعی و‌ آبخیز داری استان اردبیل گفت: مجوز ویلا سازی در محدوده جنگل فندقلو و در حوزه شهرستان اردبیل صادر نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله محسن زاده صبح یکشنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده جنگل فندقلو تصریح کرد: متاسفانه در محدوده اطراف این جنگل و گردنه خیران ویلا سازی به شکل قابل توجهی رشد کرده است.

وی افزود: ساخت بیش از حد ساختمان و تغییر کاربری موجب از بین رفتن منابع طبیعی شده و آسیب های جدی به دنبال دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تاکید کرد: در محدوده شهرستان اردبیل مجوز ویلا صادر نمی شود و با وجود درخواست های سرسام آور از فندقلو و نمین با این موضوع مخالفت شده است.

محسن زاده با بیان اینکه سرانه جنگل در این استان پایین است، اضافه کرد: ما باید به دنبال طرح های توسعه جنگل ها و مراتع باشیم و از اقدامات تخریبی جلوگیری کنیم.

وی در خصوص قاچاق چوب از جنگل فندقلو نیز اضافه کرد: در حوزه شهرستان اردبیل برای تولید هیزم مجوز صادر نشده است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و‌ آبخیز داری استان در قاچاق چوب نیز چون صنعت آن در استان دایر نیست در حوزه گیلان استحصال شده و در اردبیل کشف و ضبط می شود.

وی با یادآوری تشکیل شورای حفاظت مشترک با استان گیلان در آستارا ابراز امیدواری کرد برنامه ریزی و فعالیت های بازدارنده در سال جاری زمینه ساز حفاظت معقول از سرمایه های طبیعی از جمله جنگل فندقلو باشد.

محسن زاده از جمله برنامه های توسعه جنگل فندقلو در سال جاری را کاشت درختان فندق برشمرد و گفت: کاشت و پرورش گونه های جدید با هدف توسعه فیزیکی جنگل در دستور کار است.

کد خبر 2522135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha