۳ فروردین ۱۳۹۴، ۲۳:۲۲

بارش باران و برف محورهای خراسان رضوی را فرا گرفت

بارش باران و برف محورهای خراسان رضوی را فرا گرفت

مشهد- بارش برف و باران از عصر دوشنبه بسیاری از محورهای ارتباطی خراسان رضوی را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش های پراکنده باران و خفیف برف که از عصر دوشنبه برخی محورهای ارتباطی و مواصلاتی خراسان رضوی را فرا گرفته است موجب شد تا کارشناسان اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی از رانندگان نسبت به احتیاط لازم در زمان رانندگی بر اثر لغزندگی جاده ها هشدار دهند.

سرپرست اداره مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی در این رابطه در گفتگو با مهر بیان کرد: در حال حاضر شاهد بارش باران در محورهای قوچان-چناران، درگز- قوچان، شاهرود-سبزوار و مشهد-کلات هستیم.

علی زائرزاده افزود: در محور نیشابور –مشهد نیز بارش خفیف باران و برف مشاهده می شود.

سرپرست اداره مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با اشاره به نظارت بر تردد در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی از طریق ۴۹ دوربین تصویری بیان کرد: در حال حاضر در محورهای  تربت حیدریه-مشهد و نیز مشهد-چناران بارشی گزارش نشده است اما در سایر محورها لزوم جوانب احتیاط از طرف رانندگان به دلیل لغزندگی جاده ها الزامی است.

وی افزود: بنا بر تصویرهای دریافتی هم اکنون ترافیک در تمامی محورهای استان خراسان رضوی روان است.

آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست

در همین راستا رئیس اداره پیش بینی سازمان هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: نقشه های پیش یابی نشان می دهد تا صبح روز سه شنبه استان خراسان رضوی تحت تاثیر امواجی ناپایدار قرار خواهد داشت که پیامد این وضعیت تا صبح سه شنبه در بیشتر نقاط استان بارش هایی به شکل رگبار و رعد و برق است.

یحیی قائنی پور در گفتگو با مهر بیان کرد: طی فردا و روز چهارشنبه جوی پایدار بر استان مستقر خواهد شد اما در روزهای پنجشنبه و جمعه باز استان تحت تاثیر امواجی بارشی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان دهنده وقوع بارش های رگباری توام با رعد و برق و  در نواحی مستعد بارش تگرگ تا فردا ادامه دارد.

وی بیان کرد: به همین دلیل احتمال افزایش آب رودخانه ها و مسیل ها همچنین آبگرفتگی معابر دور از انتظارنیست و در نواحی سردسیر و کوهستانی احتمال بارش به شکل باران و برف وجود دارد.

قائنی پور بیشترین حجم بارندگی در شهرستان های نیشابور، قوچان و فریمان همچنین شمال شرق استان از جمله مناطق کلات، صالح آباد و سرخس پیش بینی کرد.

کد خبر 2522624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha