۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵

حجت الاسلام نوروزی:

سوگواره یاس نبوی در ۶۴ بقعه متبرکه قزوین برگزار می شود

سوگواره یاس نبوی در ۶۴ بقعه متبرکه قزوین برگزار می شود

قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) طرح سوگواره یاس نبوی در ۶۴ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان قزوین برگزار می شود.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال با توجه به تقارن ایام فاطمی با هفته اول سال جدید برنامه های عزاداری و سوگواری در مناطق مختلف پیش بینی شده است.

نوروزی بیان کرد: یکی از برنامه های اوقاف در ایام تعطیلات نوروزی ترویج اندیشه های فاطمی و تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(س)، برای  الگوسازی سیره آن حضرت است که بخشی از برنامه های پیش بینی شده در طرج سوگواره یاس نبوی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می شود.

وي افزود: در اجرای این طرح در قزوین ضمن اعزام مبلغان دینی از حوزه علمیه قم برنامه های مختلفی از جمله روضه خوانی، مداحی، محفل انس با قرآن کریم و سخنرانی پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: سوگواره یاس نبوی امسال از دوم تا ششم فروردین در ۶۴ بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم شام غریبان شهادت آن حضرت نیز با حضور ارادتمندان حضرت و سادات عزادار بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزادگان استان برگزار می شود.

این مسئول اظهار داشت:معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت، آشنایی و ترویج سیره عملی حضرت زهرا (س) دردفاع از حریم ولایت و برپایی مجلس عزای ایشان از اهداف اصلی برگزاری سوگواره یاس نبوی است که سخنرانان در این مراسم‌ سیره حضرت زهرا (س) را به عنوان خط مشی زندگی مسلمانان ترویج می کنند..

جاذبه های گردشگری قزوین

وی همچنین از عزاداری کاروان‌های پیاده عزاداران در روز شهادت و شام غریبان حضرت زهرا (س) خبر داد و افزود: در روز شهادت و شام غریبان حضرت زهرا (س) کاروان‌های عزاداران با حضور آحاد مردم و عزاداران و سادات جلیل القدر با عنوان حرم تا حرم مسیر آستان مقدس چهار انبیاء (ص) تا امامزاده حسین (ع) را طی می کنند و در این آستان عزاداری می کنند.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده احمد ومحمود(ع) حصارخروان

نوروزی تصریح کرد: سوگواره ياس نبوي همزمان با سالروز شهادت يگانه دخت نبي اكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در چهارمین روز از سال جدید با حضور زوار، مجاورین و مسافران در امام زاده احمد و محمود (ع) حصار خروان برگزار خواهد شد

نوروزی اظهارداشت: سوگواره ياس نبوي همزمان با سالروز شهادت يگانه دخت نبي اكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در چهارمین روز از سال جدید با حضور زوار، مجاورین و مسافران در امامزاده احمد و محمود (ع) حصار خروان و همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران نیز برگزار می شود.

تشییع نمادین

تشییع نمادین حضرت فاطمه(س) در قزوین

این مسئول یادآورشد: مراسم تشیع نمادین حضرت زهرا امشب ساعت ۲۱ از امامزاده اسماعیل(ع) به سمت حرم مطهر امامزاده حسین(ع) برگزار می شود و نظیر این مراسم نیز از مسجد چهارده معصوم (ع) به سمت آستان مقدس امامزاده حلیمه خاتون(س) و در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) از ساعت ۱۱صبح مراسم روز شهادت حضرت زهرا(س) ویژه برنامه شهادت برگزار شده است.

اعزام مبلغ دینی در ایام فاطمیه به بقاع متبرکه استان قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اعزام ۲۰ مبلغ دینی در ایام فاطمیه به بقاع متبرکه این استان خبر داد و اظهارداشت: این مبلغان برای ترویج علوم دینی و برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این ایام مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا (س) و سوگواره یاس نبوی با حضور مبلغان علوم دینی از ‌حوزه های علمیه در بقاع متبرکه در سراسر استان قزوین برگزار شده که مبلغان درخصوص سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بصیرت بخشی به عزاداران ‌فاطمی، ارزش های دینی و همچنین ضرورت وقف درجامعه سخنرانی می کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر مبلغین اعزامی از حوزه های علمیه، در ایام فاطمیه مبلغین بومی استان قزوین در آستان مقدس امامزادگان سراسر استان حضور یافته اند.

 

جاذبه های گردشگری قزوین

برگزاری همایش بزرگ "رهروان یاس نبوی" در امامزاده حسین(ع) قزوین

این مسئول همچنین در خصوص برگزاری همایش رهروان یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در امامزاده حسین (ع) اظهارداشت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) همزمان با سراسر کشور همایش رهروان یاس نبوی عصر امروز سه شنبه چهارم فروردین در امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.

وی بیان کرد:این همایش در قزوین ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با سخنرانی مشاور استاندار در امور زنان و مدیر کل امور بانوان استان و مداحی برگزار می شود و با قرائت میثاق نامه ای بانوان با حضرت زهرا(س) تجدید بیعت خواهند کرد.

نوروزی یادآورشد: اطلاع رسانی در خصوص وقایع قبل و بعد از شهادت حضرت زهرا (س) و سختی ها و مصیبت های آن حضرت و همچنین خطبه این بانوی بزرگوار از اهداف برگزاری این همایش است.

کد خبر 2522712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha