۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲

علمای بحرینی خواستار آزادی «شیخ علی سلمان» شدند

علمای بحرینی خواستار آزادی «شیخ علی سلمان» شدند

ده‌ها تن از علمای برجسته بحرینی با صدور بیانیه‌ای خطاب به مقامات این کشور، آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، ده‌ها عالم برجسته بحرینی امروز در بیانیه‌ای خواستار آزادی هرچه سریعتر «شیخ علی سلمان»، دبیرکل جمعیت الوفاق شدند.

در این بیانیه آمده است: ما تمامی ظلم و ستم‌ها علیه شیخ علی سلمان از احضار تا بازداشت و محاکمه وی را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم که این اقدامات از لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی نادرست و محکوم است.

در این بیانیه تأکید شده است: ما قاطعانه خواستار توقف چنین اقدامات ظالمانه‌ای علیه فعالان سیاسی بحرینی از جمله دبیرکل جمعیت الوفاق هستیم. این اقدامات با کرامت انسانی و اصل حقوق بشر در تناقض است. ما همچنین خواستار اعلام برائت شیخ سلمان از تمامی اتهاماتی دروغینی هستیم که به وی نسبت داده شده است.

گفتنی است، دبیرکل جمعیت الوفاق حدود سه ماه پیش به اتهام فعالیت علیه رژیم آل‌خلیفه، توسط مقامات این رژیم احضار و سپس به دستور دادستانی کل بحرین بازداشت شد. در طول این مدت مردم بحرین همواره با برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف از جمله در «البلاد القدیم»، زادگاه شیخ علی سلمان آزدی فوری وی را خواستار شده‌اند.

کد خبر 2523021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha