۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵

از ۲۸ اسفند تا کنون/

۱۶ هزار زائر و مسافر نوروزی در خراسان شمالی اسکان یافتند

۱۶ هزار زائر و مسافر نوروزی در خراسان شمالی اسکان یافتند

بجنورد - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون ۱۶هزار۳۵۷ مسافر و زائر در خراسان شمالی اسکان داده شدند.

محسن عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۸ اسفندماه ۹۳ کار اسکان و اقامت مسافران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در اقامتگاههای این استان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: طی شش روز گذشته ۱۶ هزار و ۳۵۷ مسافر در مراکز مختلف این استان شامل هتل ها، مهمان پذیرها، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی و کمپ های موقت اسکان یافتند.

عباسی افزود: کار اسکان مسافران نوروزی از طریق ستاد اسکان مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیان داشت: هم اکنون ۲۲ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمان پذیر نیز با ظرفیت اسکان ۱۶ هزار مسافر در روز،  آماده پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی است.

عباسی تصریح کرد: اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تلاش می کنند تا زمینه ارائه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران را طی این ایام فراهم کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی به عنوان باب الرضا(ع) سالانه میزبان میلیون ها مسافرو زائر از نقاط مختلف کشور است افزود: برای ماندگاری بیشتر مسافران برنامه ریزی لازم از سوی کمیته های مختلف این ستاد صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس و در مسیر جاده آسیایی قراردارد و همه ساله در تعطیلات نوروز، قریب به ۲۰ میلیون مسافران و زائران از مسیراین استان به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می کنند.

کد خبر 2523052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha