۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۱۵

ماهفروزی:

نمایشگاههای صنایع دستی مازندران استاندارد نیستند

نمایشگاههای صنایع دستی مازندران استاندارد نیستند

ساری - معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران گفت: متاسفانه نمایشگاههای صنایع دستی استان از نظر ساختاری و مکان یابی استاندارد سازی نشده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ماهفروزی عصر چهارشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳ نمایشگاه در ایام تعطیلات نوروز در مازندران برگزار می شود، اظهارداشت: باید از ظرفیت های صنایع دستی در مبلمان اداری استفاده شودو برای استفاده از ظرفیت های صنایع دستی یک تفاهمنامه با نظام مهندسی باید منعقد شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی باید آموزش های مختلف و به روز برای هنرمندان صنایع دستی در دستور کار خود قرار دهد.

ماهفروزی تصریح کرد: عموم محصولات صنایع دستی در دو حوزه اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید بدنبال ارتقاء سطح محلی هنرمندان به ملی بود، اذعان داشت: در خصوص ارتقاء هنر صنایع دستی هنرمندان باید رسانه ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمک کنند.

ماهفروزی با بیان اینکه نمایشگاههای صنایع دستی برگزار شده استان در شان مردم و ملت نیست، گفت: در حال حاضر درآمد صنایع دستی با جمعیت استان برابر نیست و رابطه خوب و مطلوبی بین این دو مورد وجود ندارد.

وی یکی از عوامل تاثیرگذار در حضور هنرمندان و بازدیدکنندگان را مکان مناسب نمایشگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه هنرمندان در تکنیک فردی مهارت ندارند بهمین منظور نمی توانند هنر خود را در معماری داخلی منزل و مبلمان شهری و اداری استفاده کنند که باید آموزش های لازم را بگذرانند.

وی با اشاره به رواج صنایع دستی خارجی در بازار، اظهار داشت: کالاهای خارجی قالبی و دارای مواد رنگی، شیمیایی و نگهدارنده که از مرغوبیت کافی برخوردار نیستند و استفاده برخی از آنها در منزل از لحاظ بهداشتی ممنوع است.   

وی از برگزاری نمایشگاه ملی در شهریور سال جاری خبر داد و با اشاره به برگزاری ۵ نمایشگاه ملی در ایام نوروز در استان، گفت: نمایشگاه ملی در شهرهای ساری، نوشهر، رامسر، چالوس و تنکابن با حضور هنرمندان از سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 2523185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha