۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹

بشار اسد:

سوریه از گسترش حضور روسیه در شرق مدیترانه حمایت می کند

سوریه از گسترش حضور روسیه در شرق مدیترانه حمایت می کند

رئیس جمهور سوریه در اظهارتی اعلام کرد دمشق آماده است به روسیه اجازه دهد تا مرکز خدمات دریایی خود را در بندر طرطوس به یک پایگاه نظامی در شرق دریای مدیترانه تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «بشار اسد» در جمع خبرنگاران روسیه گفت : مقامات سوریه با تصمیم مسکو در مورد نوسازی مرکز خدمات دریایی خود در بندر طرطوس و تبدیل آن به یک پایگاه نظامی، در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مسکو، مخالف نیستند.

رئیس جمهور سوریه گفت :  ما از گسترش حضور روسیه در شرق مدیترانه، به ویژه در سواحل و بنادر خود استقبال می کنیم. حضور روسیه در مناطق مختلف جهان، از جمله در شرق دریای مدیترانه به ویژه در بندر طرطوس سوریه، برای حفظ موازنه ای که از بیش از 20 سال پیش با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق از بین رفته، ضروری است.

رئیس جمهور سوریه گفت : هر چه حضور روسیه در منطقه ما بیشتر شود، شرایط عادی تر خواهد شد، زیرا روسیه نقش بسیار مهمی در تقویت ثبات در سراسر جهان ایفا می کند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که مسکو باید به تنهایی در مورد تبدیل مرکز خدمات فنی طرطوس به یک پایگاه دریایی تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور سوریه گفت نقشی که روسیه در منطقه ایفا می کند در خدمت ثبات این منطقه و امنیت جهان است.

بشار اسد در گفتگو با رسانه های روسی افزود : حضور روسیه از جمله در بندر طرطوس سوریه برای ایجاد توازنی که جهان پس از متلاشی شدن شوروی سابق از دست داد لازم و ضروری است. حضور روسیه در مکانهای مختلف جهان از جمله در بندر طرطوس برای ایجاد نوعی از توازن که جهان بیش از بیست سال پیش ، بعد از متلاشی شدن روی سابق از دست داد بسیار ضروری است. بخشی از این حضور در بندر طرطوس است. از نظر ما هر اندازه که این حضور افزایش یابد برای ثبات در این منطقه بهتر است زیرا نقش روسیه یک نقش مهم برای ثبات جهان است. طبیعتا ما در این چارچوب می توانیم قطعا تأکید می کنیم از هرگونه حضور روسیه استقبال می کنیم.

کد خبر 2523657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha